kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۵۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
سرلشکر باقری:

سپاه با همکاری حشد‌الشعبی امنیت عراق در ایام اربعین را برقرار می‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امسال سپاه پاسداران با همکاری و هماهنگی حشد‌الشعبی در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت دارد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست کمیته هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه اربعین نیروهای مسلح، با‌ اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: سال گذشته نیروهای مسلح همچون سنوات قبل توفیق خدمت‌رسانی به زائران حسینی را داشتند و بحمدالله به لحاظ امنیتی نیز کار را با موفقیت به پایان رساندند.
سرلشکر باقری افزود: بخش‌های مختلف کشوری از جمله وزارت کشور و نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و... در برگزاری این همایش عظیم با تمام توان و انگیزه بالا شرکت خواهند کرد تا بستر و ظرفیت‌های مناسب جهت تسهیل سفر زائران ایجاد شود.
وی با‌ اشاره به اهمیت هماهنگی و انسجام در برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر این مراسم بزرگ، عنوان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی سال به سال نسبت به گذشته بهتر برگزار می‌شود و بحمدالله همکاری و تعامل میان دستگاه‌ها و نیروهای مسلح در این رابطه گسترده‌تر شده و باید این تعاملات نیز توسعه و ارتقا یابد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با همکاری و هماهنگی با حشد‌الشعبی و برادران عراقی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده است و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده‌دارد.
به گزارش تسنیم، سرلشکر باقری افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه نقل و انتقالات بالگردی و‌ ترابری و همچنین درخصوص بهداشت و درمان، اسکان، برقراری موکب و... مسئولیت‌های خطیری را عهده‌دار است. وزارت دفاع نیز در حوزه حمل‌ و نقل و برقراری شرایط امن برای‌ تردد زائرین و استقرار موکب‌ها نیز مسئولیت‌هایی را عهده‌دار است.