وزیر ورزش: روسای فدراسیونها برای سفرهایشان از من مجوز بگیرند
وزیر ورزش با تاکید بر اینکه با وجود تذکرهای داده شده برخی سفرهای برون مرزی روسای فدراسیونها غیرضروری است، گفت: از این پس آنها باید از خود من مجوز سفر بگیرند.
در جریان نشست مشترک وزیر ورزش با روسای فدراسیونهای ورزشی، سلطانی فر بااشاره به برخی از سفرهای غیرضروری برون مرزی در شرایط خاص اقتصادی کشور گفت: یکی از مواردی که روی آن تاکید جدی دارم مدیریت سفرهای برون مرزی روسای فدراسیونهای ورزشی است که برخی از آنها کاملا غیر ضروری است. با اینکه بارها این موارد را تذکر دادیم متاسفانه برخی موارد حل نشد و از این به بعد روسای فدراسیونها برای سفرهای برون مرزی لازم است شخصا از من مجوز بگیرند تا بر فرایند صرفه جویی نظارت دقیق داشته باشیم. وزیر ورزش در این جلسه به مباحث مالی فدراسیون هماشاره کرد و عنوان داشت: مسائل جاری مالی فدراسیونهای ورزشی باید هرچه سریعتر با هماهنگی معاون توسعه مدیریت و منابع ساماندهی شود تا با گزارش نهادهای نظارتی دچار مشکل در این خصوص نشویم. درخصوص مسائل مالیاتی و تقاضاهایی که فدراسیونها دارند باید از ظرفیت کمیسیون ماده 251 مکرر استفاده کنیم اما حتما باید با اذن و دستور وزیر باشد و سپس در کمیته دیگری مورد بررسی قرار میگیرد. مسعود سلطانی فر گفت : درست است که با رایزنیهایی که انجام شده ورزش معاف از مالیات است اما این موضوع منوط به این است که فدراسیونها اظهار نامه مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی تحویل بدهند و اگر مشکلی در این خصوص پیش بیاید مسئولیت همه موارد از جمله بسته شدن حسابها و ممنوع الخروج شدن با شخص رئیسفدراسیون است.