kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶

توضیح وزارت اطلاعات پیرامون خبر کیهان درباره بازداشت حسن عباسی

وزارت اطلاعات در‌باره نکته۲۴ مردادماه جاری کیهان که به ماجرای بازداشت آقای حسن عباسی اختصاص داشت،توضیحی ارسال کرده است که ضمن درج متن نامه برادرانمان در وزارت اطلاعات، اشاره‌ای مختصر نیز به آن افزوده‌ایم.



برادر گرامی جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
با سلام و احترام
با عنایت به یادداشت منتشر شده در صفحه دوم روزنامه کیهان در تاریخ 98/5/24 با تیتر «درباره بازداشت حسن عباسی»، ضمن تشکر از نصایح و عبارات دلسوزانه جنابعالی، به اطلاع می‌رساند، همانگونه که آن برادر گرامی مطلعند و مشی عملی این وزارتخانه در سنوات گذشته نیز مؤید آن است؛ وزارت اطلاعات با وجود کم‌لطفی‌ها، تلاش خود را در راستای تأمین امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مصروف و فرصت خدمت خود را به بهانه مقابله با تعریضات و دفاع از خود تضییع ننموده است. مزید اطلاع اعلام می‌دارد؛ در خصوص آقای حسن عباسی نیز، همانگونه که در اظهارات مدیر کل حقوقی این وزارتخانه بدان اشاره شده، با ابتنای به خویشتن‌داری موصوف، بدواً اعتنا به تعریضات و مطالب خلاف واقع منتسب، مدنظر نبوده است. اگرچه مذاکره با ایشان و انتقال نصایح مشفقانه نیز مؤثر نیفتاد. لکن تکرار و تشدید اظهارات ایشان علیه وزارتخانه متبوع و کارکنان خدوم آن علی‌رغم اقدامات فوق، اقدام قضایی نسبت به تعریضات صورت گرفته در یکی از سخنرانی‌های ایشان را ناگزیر گردانید. لازم به ذکر است بررسی نوع اظهارات ایشان در مورد این مرکز عظیم مبارزه و جهاد و کارکنان آن که به حق از جانب امام امت «قدس الله نفسه» به وصف سربازان گمنام امام زمان(عج) مسمی گشته‌اند، قطعاً باعث تعجب و تأسف آن برادر گرامی نیز خواهد شد. این در حالی است که حمایت در راستای تقویت این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی، در این برهه خطیر، خصوصاً از داعیه‌داران دفاع از انقلاب اسلامی متوقع است. شایان ذکر است در موارد متعدد و با وجود تعریض سایر افراد، این وزارتخانه با اتکای به سنت خود در برخورد با این قبیل موارد، نسبت به تذکر اقدام و با عنایت به جبران و عدم تکرار، پیگیری علی حده‌ای صورت نپذیرفت و حتی در موردی با وجود آمادگی شعبه رسیدگی‌کننده برای صدور رأی محکومیت، با استناد به اظهارات ندامت مشتکی عنه و اقدام جبرانی ایشان، نسبت به اعلام گذشت از شکایت مطروحه اقدام گردید.
در پایان ضمن تشکر مجدد از موضع مشفقانه جنابعالی، لطفاً ترتیب اتخاذ نمایید تا موارد مد نظر در این مرقومه نیز به اطلاع ملت عزیز ایران اسلامی برسد.
با احترام
روابط عمومی وزارت اطلاعات
کیهان: با تشکر از توضیح وزارت محترم اطلاعات، همان‌گونه که در نکته مورد‌ اشاره کیهان آمده بود، انتظار آن بوده و هنوز هم هست که وزارت اطلاعات در‌باره آقای حسن عباسی نیز همان سعه صدری را به کار گیرد که در موارد مشابه داشته و در نامه فوق‌الذکر نیز به آن‌ اشاره شده است. مخصوصاًً آنکه ایشان سابقه‌ای طولانی در دفاع از انقلاب اسلامی و مواجهه با دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها داشته است، از این روی و با توجه به سوابق ایشان بایسته‌تر آن است که وزارت محترم اطلاعات سخنان مورد شکایت از آقای عباسی را «سهو اللسان» تلقی کند. شاهد مثال آنکه به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از همسر محترمه ایشان، آقای عباسی از زندان پیام داده است که «دوستان رسانه‌ای جبهه انقلاب و جوانان مومن مراقب هستند، اما بیشتر مواظب باشند که حرمت وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و آقای علوی و دیگران رعایت شده و نظام دشمن‌شاد نشود»!
از سوی دیگر بازداشت آقای حسن عباسی در حالی صورت گرفته که جماعتی بدسابقه که برخی از آنان در کینه‌توزی علیه نظام اسلامی و مردم مظلوم این مرز و بوم تابلو‌دار نیز هستند، در نشریات رسمی ‌و توئیت‌های قابل شناسایی خود در فضای مجازی به تهمت‌زنی، دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی علیه اسلام و انقلاب مشغولند و با مانع چندانی هم رو‌به‌رو نمی‌شوند! وگرنه بدیهی است که ایثار و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) علی‌رغم گمنامی ‌آنان به اندازه‌ای ملموس و آشکار است که برای هیچ‌کس قابل انکار و یا خدشه نیست.