kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

رهبر عظیم جبهه مقاومت


 
  کامران پورعباس  
در پایانِ سی‌امین سالِ رهبریِ امام خامنه‌ای و آغاز چهارمین دهه از زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار داریم. 30 سالی که سرشار از افتخار، اقتدار و سرافرازی بوده است.به همین مناسبت، برگزیده‌ای از تأکیدات دوستان و اعترافات دشمنان بر عظمت رهبریِ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در رهبری جبهه مقاومت را مرور می‌کنیم.
فرمانده جبهه مقاومت
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در خردادماه 1398 گفت: در 30 سال گذشته و به خصوص در این چند سال اخیر که دشواریها، سختی و فتنه‌ها بیشتر شده است، کسی که پرچم بزرگ اسلام، مقاومت، جهاد و وحدت اسلامی را برافراشته است و سرسختانه از وحدت میان مسلمین و از مردم و مظلومان و مستضعفان محافظت کرده و کسی که جبهه مقاومت را فرماندهی کرده و کسی که با شجاعت و صلابت در برابر نیروهای استکباری، قلدری‌ها، تهدیدها و همه وحشت آفرینی‌هایی که در جهان می‌بینیم، ایستاده است، امام خامنه‌ای است.... امروز پس از فضل بزرگ الهی و عنایت مولایمان حضرت صاحب‌الزمان(عج)، پیروزی‌ها و دستاوردهای این جبهه به حکمت، شجاعت و ایستادگی این رهبر بازمی‌گردد.
دلیل حقیقیِ پیروزی بر توطئه‌ها
سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه تصريح کرد: نورانيت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلي است.... اقتدار نظام در بُعد بيروني به بهترين وجه محقق شده است؛ امروز ما بسياري از توطئه‌هاي دشمنان را به سبب رهبري حکيمانه رهبرمان شکست داده‌ايم و من بايد تأکيد کنم که دليل حقيقي اين پيروزي‌ها و آن چيزي که نقش محوري و اساسي در اين پيروزي‌ها داشت بدون گفتار‌هاي تشريفاتي، رهبري حکيمانه مقام معظم رهبري بود.
رهبری بزرگ
تیتزیانا چاواردینی خبرنگار و انسان‌شناس و فرهنگ‌شناس ایتالیایی: «به نظر من، رهبر ایران رهبری بسیار بزرگ و قدرتمند است.»(مشرق نيوز، 16/9/۱۳۹۴)
قدرتمندترين رهبر
روزنامۀ آمريكايي وال‌استريت ژورنال در بخش پاياني یکی از گزارش‌هایش با اذعان به اقتدار كشورمان تحت تدابير خردمندانۀ رهبر معظم انقلاب، مي‌افزايد: «آيت الله خامنه‌اي قدرتمندترين رهبر مذهبي، سياسي و نظامي ايران هستند.»(باشگاه خبرنگاران جوان، 26/1/۱۳۹۲)
رهبر منطقه و مسلمین جهان
نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌اشغالگر قدس: آقای خامنه‌ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت‌ها را به سوی خود جلب کرده است. دوستان هوشیار ما می‌دانند که خیلی وقت است رهبر ایران، رهبر منطقه و مسلمین جهان است. (خبرگزاری دفاع مقدس، ۱۷ دی ۱۳۹۳)
الگوی پیراستگیِ اقتصادی
امام خامنه‌ای الگوی ساده‌زیستی و دوری از‌اشرافیگری و اجتناب از نشست و برخاست با صاحبان ثروت و قدرت و مراقب از نزدیکان در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی هستند. خاطرات و اظهارنظرهای متعددی در این زمینه وجود دارد و حتی دشمنان به این حقیقت اعتراف کرده‌اند.
به عنوان نمونه عطاءالله مهاجرانی یکی از وزرای ارشاد دولت اصلاحات که اکنون در لندن سکونت دارد و به واسطه اظهارات خصمانه‌اش علیه نظام جمهوری اسلامی به یکی از اعضای اپوزیسیون و به‌عنوان ضدانقلاب لندننشین معروف است، در جلسه‌ای که در یکی از دانشگاه‌های انگلیس برگزار شد گفت: من آیت‌الله خامنه‌ای را خوب می‌شناسم و می‌دانم که در تمام کارنامه‌ اقتصادی خود و اقوامش، نقطه سیاه که هیچ، حتی یک نقطه خاکستری هم نمی‌توان یافت.(رجا نیوز، کد خبر: 81059)
اِشراف کامل بر مسائل روز
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در 2 مهر 1394 برای شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز برای دومین بار به تهران آمد و پیش از شرکت در اجلاس، مستقیم از فرودگاه به دیدار رهبر انقلاب رفت.
دیدار پوتین با رهبر انقلاب، دیداری کاملاً صمیمی و فراتر از تشریفات و درعین‌حال راهبردی و صریح بود.
سفر پوتین به ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های روسیه داشت. خبرگزاری ریانووستی ضمن بازتاب دیدار پوتین و مقام معظم رهبری نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای از دانش بسیار بالایی برخوردار است و بر مسائل روز بین‌الملل‌اشراف کامل دارند. صدها کلید نامریی برای حل بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی خاورمیانه در دستان ایشان قرار دارد.»(کیهان، تاریخ انتشار: 7/9/۱۳۹۴)
تحقیر ترامپ
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از لفاظی‌ها و تهدیدات مکرر علیه ایران، شخصاً به ژاپن رفت و پیامی مبنی بر تمایل مذاکره با ایران به نخست‌وزیر ژاپن سپرد تا او میانجی‌گری کرده و این پیام را به مقام معظم رهبری برساند.
شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در 23 خرداد 1398 به دیدار رهبر انقلاب رفت.
در ابتدای این دیدار آقای شینزو آبه خطاب به رهبر انقلاب گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته‌ی مبادله‌ی هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.
نخست‌وزیر ژاپن پیام کتبی ترامپ را روی میز قرار داد اما پس از آنکه رهبر انقلاب پیام ترامپ را نپذیرفت، آبه شرمگینانه پیام را برداشته و زیر نشیمنگاه قرار داد و روی پیام نشسته بود.
ترامپ پس از دیدار آبه با رهبر انقلاب در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگر چه سفر نخست‌وزیر آبه به ایران برای دیدار با آیت‌الله علی خامنه‌ای را بسیار قابل تمجید می‌دانم، اما من شخصاً احساس می‌کنم که هنوز حتی برای فکر کردن به یک توافق [بین ایران و آمریکا] بسیار زود است، نه آنها [برای توافق] آماده‌اند و نه ما.»
همان‌گونه که ملاحظه می‌گردد این اظهارنظر ترامپ هر چند مزورانه و غیرصادقانه است اما مؤدبانه و ملتمسانه بیان شده است چرا که همچنان حکایت از عطش آمریکا برای مذاکره با ایران در آینده دارد.
این تحقیر و به هیچ انگاشتن ترامپ و این دیپلماسی مقاومت و عزت و اقتدار، بازتاب عظیمی در داخل و خارج داشت.
آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن، اظهارات یک رهبر خردورز، زیرک و هوشیار بود و ما به چنین رهبر بزرگی می‌بالیم.(خبرگزاری فارس، ۱۳۹۸/۳/۲۴)
عزت حسینی
فیصل الدویسان عضو پیشین پارلمان کویت، در توئیتر نوشت: دیروز عبیدالله ابن زیاد به امام حسین(ع) در کربلا نامه نوشت و به عمرسعد داد تا امام جوابش را بدهد، و امام فرمود جواب نمی‌دهم. و حالا تاریخ تکرار می‌شود؛ خامنه‌ای: جوابی به او نمی‌دهم.»(کیهان، تاریخ انتشار خبر: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸)
درس‌های عملیِ یک دیدار
عملکرد و گفتار ولی فقیه در دیدار با فرستاده آمریکا(نخست‌وزیر ژاپن) درسهای عملیِ مقاومت، عزت، اقتدار، صلابت، دیپلماسی تهاجم، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی، اعتماد نکرن به دشمن، فریب لبخند دشمن و گول تزویر دشمن را نخوردن، تسلیم نشدن و کرنش نکردن در برابر بدعهدی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و خصومت‌های شیطان بزرگ را به ایرانیان و جهانیان آموخت.
اقتدار روزافزون و شگفت‌انگیز
سخن آخر آنکه رهبری شجاعانه، حکیمانه و مقتدرانه امام خامنه‌ای موجبات اقتدار روزافزونِ جمهوری اسلامی ایران در سطحی اعلا و بی‌نظیر را فراهم آورده است.
اقتدار، کارآمدی و توانمندیِ شگفت‌انگیز نظام جمهوری اسلامی ایران حقیقتی است که جهانیان و به ویژه دشمنان مکرر در مکرر به آن اعتراف کرده‌اند. به‌عنوان نمونه و مشت نمونه خروار چند اعتراف ذکر می‌گردد.
قدرت بزرگ و پرنفوذ
یک روزنامه آلمانی(اشپیگل) با ارائه گزارشی از کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی، چگونگی تبدیل شدن ایران به یک «قدرت بزرگ» را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و نوشت: «عملاً ایران برنده بزرگ ژئواستراتژیک سال‌های گذشته است. نظام جمهوری اسلامی با وجود همه مخالفت‌ها و مقاومت‌ها، توانسته است نفوذ سیاسی و نظامی خود در منطقه را بطور مداوم افزایش دهد.» (کیهان، تاریخ انتشار خبر: ۲۶ دی ۱۳۹۷)
رهبر منطقه
دین هندرسون نویسنده و تحلیل‌گر آمریکایی مسائل ژئوپولتیک خاطرنشان کرد: «اکنون بعد از حدود چهل سال، ایران به رهبر در منطقه تبدیل شده است.»(خبرگزاری فارس، 21/11/1396)
بدون حریف در منطقه
اندیشکدۀ مؤسسۀ مطالعات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل‌آویو در گزارشی تأکید می‌کند: امروز، هیچ عنصری در منطقه وجود ندارد که بتواند مقابل ایران سدی باشد.(مشرق‌نيوز، 1/2/1397)