kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

انفجار مهیب در فرماندهی پلیس کابل با 18 کشته و 100 زخمی

دیروز با وقوع یک انفجار بزرگ تروریستی در کابل و نزدیک فرماندهی پلیس این شهر 18 نفر کشته و 100 تن زخمی شدند. حال برخی مجروحین «وخیم» گزارش شده است.

هنوز چند روزی از اظهارات مقامات آمریکایی و تروریست‌های طالبان درباره موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلحشان نگذشته که خبر رسیده، تروریست‌ها در دو نوبت مردم بی‌گناه افغانستان را این بار در کابل به خاک و خون کشیده‌اند. افغانستان روز سه شنبه و چهارشنبه را ملتهب و خونین پشت سر گذاشت. در پی حوادث خشونت‌آمیز در کابل و هرات افغانستان، تاکنون 60 نفر جان خود را از دست داده‌اند. روز گذشته انفجاری مهیب حوالی ساعت 9 صبح کابل را لرزاند. این انفجار تروریستی در حوزه ششم امنیتی شهر کابل رخ داد. «نصرت رحیمی»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد: «مواد منفجره جاسازی شده در یک خودرو و در مقابل درب ورودی حوزه ششم امنیتی شهر کابل منفجر شد».
 بر اساس آمار منتشر شده از رسانه‌های محلی افغانستان تاکنون
18 تن طی این انفجار جان خود را از دست داده و حدود 100 نفر هم مجروح شده‌اند. سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته انفجار همزمان با توقف یک خودرو در یک ایست بازرسی رخ داده. «وحیدالله مایار»، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان هم در حساب توئیتر خود نوشته زخمی‌های این انفجار به بیمارستان‌های شهر کابل منتقل شده‌اند. مایار این را هم گفته که تعدادی زن نیز از جمله زخمی‌های این انفجار هستند. گروه طالبان مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفت!
اما رخداد خونین دیگر در افغانستان مربوط به روز گذشته و در هرات است. درگیری مسلحانه میان شبه‌نظامیان «طالبان» و شماری از اعضای سابق این گروه در مرز افغانستان با ایران 42 نفر را به کام مرگ کشاند. «وکیل احمد»، یکی از اعضای «شورای ولایتی هرات» در گفت‌وگو با آناتولی اظهار کرد: «نزاع بین این دو گروه بر سر یک زمین کشاورزی بوده است». گروه طالبان هم ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اثر این درگیری بیش از
۳۰ تن از نیروهای طرفدار دولت کشته شده‌اند».  روز سه‌شنبه گذشته هم کابل صحنه انفجار تروریستی بود. در پی انفجار تروریستی یک دوچرخه هنگام عبور یک دستگاه خودرو متعلق به وزارت کشور افغانستان 2 نفر کشته و 7 افغان دیگر هم شدیدا مجروح شدند. وزارت کشور افغانستان ضمن تایید این حادثه تروریستی طی بیانیه‌ای اعلام کرده: «این حمله ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی رخ داده و تاکنون فردی یا گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است».
گفتنی است تشدید حملات تروریستی در افغانستان آن هم همزمان با مذاکرات صلح آمریکا با این گروه تروریستی، این مذاکرات را از نگاه برخی کارشناسان«مشکوک» می‌کند!