kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
ضمن به هلاکت رساندن 45 تروریست تکفیری

ارتش سوریه در شمال «حماه» به مهم‌ترین خط دفاعی تروریست‌های النصره رسید

ارتش سوریه شامگاه سه‌شنبه موفق شد در شمال استان حماه، شهرک مهم «الاربعین» را از عناصر تروریستی جبهه النصره پس بگیرد و در جریان این عملیات، بیش از 45 تروریست را هم به هلاکت برساند.

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی «حماه» و «ادلب» از
16 اردیبهشت رسما کلید خورده اما به خاطر مذاکرات آستانه متوقف شده بود که پس از نقض مجدد آتش‌بس توسط تروریست‌ها بار دیگر از شامگاه دوشنبه از سر گرفته شد. ارتش سوریه در همان نخستین گام توانست شهرک «الاربعین» را از عناصر تروریستی جبهه النصره پس بگیرد و به مهم‌ترین خط دفاعی گروه تروریستی النصره برسد. در جریان این عملیات، بیش از 45 تروریست کشته شدند که بیشتر آنها از عناصر خارجی بودند.
بر اساس این گزارش یک منبع میدانی در جبهه حومه شمالی حماه هم در این‌باره گفته، روستای الاربعین بعد از حملات سنگین توپخانه‌ای، موشکی و هوایی یگان‌های ارتش علیه مواضع تروریست‌ها و خطوط امدادرسانی آنها در این منطقه که از صبح سه‌شنبه آغاز شده بود، آزاد شد... با سیطره ارتش سوریه به روستای الاربعین، راه پیشروی ارتش به سمت منطقه موسوم به «مثلث مرگ»، که منظور از آن مرکز تجمع گروه‌های تروریستی در روستاهای «اللطامنه»، «کفر زیتا» و «الزکاه» در شمال حماه است، باز شده است.
ارتش سوریه دیروز (چهارشنبه) توانست شهرک «الزکات» در حومه شمالی حماه را هم از سیطره نیروهای تروریستی مسلح آزاد کند. شهرک «کفرزیتا» که در سه کیلومتری شمال شرقی حماه است آزاد شد. این شهرک مقر اصلی جیش العزه محسوب می‌شند. المیادین نیز گزارش دا، ارتش سوریه حمله گروه‌های تندرو به محور الزکات حصرایا در حومه شمالی حماه را ناکام
گذاشته است.
خبرگزاری اسپوتنیک پیشتر گزارش داده بود، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان یگان‌های ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به گروه «سربازان قفقاز» در محور غربی شهرک ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب شدت گرفته است.گروه سربازان قفقاز شامل نیروهای تندرو از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و چچن هستند و تعداد آنها چند هزار تن برآورد شده که اواخر ۲۰۱۲ و اوایل ۲۰۱۳ به همراه خانواده‌های خود وارد سوریه شده و یک گروه نظامی مستقل تشکیل دادند.
گفتنی است سوریه با سرعت در حال قلع و قمع ته مانده‌های تروریست‌های تکفیری است اگر چه آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه در این راه، سنگ‌اندازی می‌کنند.