kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد

افزایش 12 درصدی دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در سال جاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 240 هزار نفر از این سازمان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرده است.




به گزارش خبرنگار ما، مصطفی سالاری در اولین نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه 240 هزار نفر از این سازمان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: وظیفه ما این است که به واحدهای فعال فشار غیرمنطقی برای وصول حق بیمه وارد نکنیم که منجر به افزایش بیکاری نشود.
وی ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد دارد که طبیعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با‌اشاره اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهانه 9500 میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: 6500 میلیارد تومان از این میزان، بابت پرداخت به مستمری‌بگیران این سازمان است و همواره قبل از پایان هر ماه پرداخت شده است و هیچگونه تشویشی از این بابت
وجود ندارد.
سالاری با بیان اینکه در مجموع 8500 میلیارد تومان وصولی مستمر حق بیمه داریم، بیان کرد: هزار میلیارد تومان باقی مانده را از چند منبع دیگر باید تامین کنیم که یکی از آنها از محل سود سرمایه‌گذاری‌های سازمان در شستا و دیگری سهم کارفرمایی دولت در بیمه‌های حمایتی است که در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود و امسال نیز در بودجه آمده است.
وی با‌اشاره به اینکه 18هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف نیز مطالبه داریم، گفت: البته در جایی که معوقات و بدهی‌هایی وجود داشته باشد کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم. برنامه‌ریزی‌های دقیقی در دست انجام داریم و با کمک دولت و مجلس می‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را به ثبات برسانیم.
این مسئول تاکید کرد: کمبودها و نواقصی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد اما نارسایی، نگرانی و دغدغه‌ای برای جامعه مخاطب ایجاد نخواهد کرد.
سالاری از افزایش دو برابری اعتبار اختصاص یافته برای پرداخت وام به بازنشستگان خبر داد و گفت: با افزایش اعتبار انجام شده، تعداد بیشتری از بازنشستگان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی ادامه داد: باتکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت و اتصال سامانه الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین ضمن‌اشاره به اینکه هزینه‌های درمان در زمان اجرای طرح تحول سلامت جهش قابل توجهی پیدا کرده بود تا خدمات ارتقاء یابد، عنوان کرد: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به مجموعه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از دولتی،
خصوصی و خیریه بدهی داریم.
سالاری در پاسخ به سؤالی در زمینه توسعه خدمات تأمین اجتماعی به کارگران ساختمانی، گفت: ارزیابی‌های ما و بازرسی انجمن کارگران ساختمانی نشان می‌دهد که حدود 30 درصد از افرادی که درحال حاضر از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند، کارگر ساختمانی نیستند.
وی درباره شفافیت در حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اسامی هیئت مدیره شستا اعلام شده است. درباره شفافیت طی ماه‌های آینده اقدامات اساسی صورت می‌گیرد. حقوق مدیران تامین اجتماعی از ماه آینده در سامانه شفافیت سازمان اداری و استخدامی منتشر خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با‌اشاره به اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب، گفت: بخشودگی جرائم توام با تقسیط اصل بدهی انجام می‌شود و مهلت قانونی تا ۱۳ شهریور است. از کارفرمایان دعوت می‌کنیم که در فرصت باقی مانده برای تعیین تکلیف بدهی بیمه‌ای خود به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.