kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
سروری:

ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در دولت هر روز جیب مردم را خالی‌تر می‌کند

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی‌گفت: امروز وضعیت مسکن غوغا می‌کند. دولت و تیم اقتصادی آن در این حوزه چه اقداماتی را انجام داده‌اند؟! شرایط سخت را برای مردم به‌وجود آورده و هر روز جیب مردم را خالی‌تر می‌کنند.

پرویز سروری، عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی‌در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این سؤال که به‌نظر شما سهم اصلاحات در ناکارآمدی اقتصادی دولت به چه اندازه است؟ گفت: امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه در جریان هستند که مسئول اصلی اقتصاد در این ۶ سال چه کسانی در دولت بودند. همه می‌دانند بیشترین سهم را اصلاح‌طلبان و کارگزاران بر عهده‌دارند؛ از این رو آنها در وضعیت کنونی اقتصادی سهیم‌اند، چرا که اگر اصلاحات نبود، این همه ناکارآمدی‌ها بروز نمی‌کرد. آنها بودند که زمینه‌ساز به قدرت رسیدن روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ شدند و امروز باید پاسخگو باشند. اما می‌خواهند خود را از مشکلاتی که دولت به‌وجود آورده، مبرا  کنند که به‌نظر بنده مردم این نوع نگاه را نمی‌پذیرند.
وی افزود: در عرصه اقتصادی نیروهای اصلاح‌طلب با مدل‌های اقتصادی خود مشکلاتی را به‌وجود آورده‌اند، به همین جهت مهم‌ترین سهم وضعیت فعلی را باید به جریان اصلاح‌طلب منسوب کرد. اعتدال هم سبد رای نداشت که بر اساس آن سبد رای بیاید و قدرت را به دست بگیرد، به همین جهت این اصلاح‌طلبان بودند که با تمام قدرت وارد عرصه حمایت از آقای روحانی شدند و نهایتاً زمینه پیروزی او را در انتخابات فراهم کردند، در نتیجه طبیعتاً باید امروز پاسخ دهند چرا اجاره بها شکننده شده و وضعیت مسکن به اینجا رسیده و مردم در فقر فرو رفته‌اند. آنهایی که شعار می‌دادند نباید گداپروری و توزیع فقر کرد، امروز تولید فقر کردند و همه این اقدامات دستاورد اصلاح‌طلبان و تیم اقتصادی دولت است.
سروری تصریح کرد: امروز وضعیت مسکن غوغا می‌کند. دولت و تیم اقتصادی آن در این حوزه چه اقداماتی را انجام داده‌اند؟! شرایط سخت را برای مردم به‌وجود آورده و هر روز جیب مردم را خالی‌تر می‌کنند.
عضو شورای سابق شهر تهران اظهار داشت: اگر به عقب برگردیم متوجه می‌شویم برای آنها نقاط قوت و شیرینی قدرت مهم است اما از تلخی‌های قدرت فرار می‌کنند و پای تعهدات خود نمی‌ایستند و سیاست‌های غلطی که  در دولت اتخاذ کرده‌اند مردم را آزار می‌دهد. امروز به‌جای آنکه بیایند پای وعده‌های خود بایستند و بگویند چرا این اتفاقات افتاده است، به راحتی تلاش می‌کنند با فرافکنی از موضوع عبور کنند.
سروری بیان داشت: جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور است و به عبارتی دیگر، نقش نخست‌وزیر را در کشور ایفا می‌کند و همه قدرت‌های اجرایی و منابع مالی در اختیار او قرار دارد. نکته دیگر آنکه شخص جهانگیری نمی‌خواهد به هیچ وجه از قدرت فاصله بگیرد و از مسئولیت خارج شود و از طرف دیگر هرازچندگاهی با اظهاراتی سعی می‌کند به افکار عمومی ‌القاء کند که من کاره‌ای نیستم اما همه می‌دانند بر اساس قانون اساسی و ظرفیت‌های کشور این معاون اول است که حرف اول را در اقتصاد می‌زند و اوست که ظرفیت‌های اجرایی را در اختیار دارد.
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ‌با بیان اینکه دو سال پیش و در زمان کوران انتخابات سال ۹۶ آنها بودند که از روحانی تعریف و تمجید می‌کردند، افزود: خاتمی ‌با تمام قدرت وارد شد و از روحانی حمایت کرد و می‌گفتند تنها دولتی که می‌تواند کشور را به قله‌های افتخار و نجات و دوران طلایی برساند، دولت روحانی است. این نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان با همه قدرت پای دولت روحانی آمدند و نمی‌دانم که چرا به این اندازه مردم را کم حافظه فرض می‌کنند. فکر می‌کنند مردم آن همه حمایت‌های پرفشار آنها را از روحانی فراموش کرده‌اند.