kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

اکرمی: ناطق نوری علاقه‌ای برای بازگشت به سیاست ندارد(خبر ویژه)

یک عضو جامعه روحانیت از قول ناطق نوری گفت او قصد بازگشت به عرصه سیاست را ندارد.



به گزارش نامه‌نیوز، چندی پیش محمدرضا باهنر اعلام کرد «حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری برای بازگشت به عرصه سیاست احساس تکلیف کرده است».
محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت «بزرگانی که امروز در رده‌های دوم نسبت به آقای ناطق نوری قرار دارند مقدمات بازگشت او را به صورت شکوهمند و مورد توافق همگان از ناحیه اصولگرایان فراهم خواهند کرد. قرار آنها بر آن نیست که آقای ناطق نوری در عرصه رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، یک قطب سومی را ایجاد کند. آقای ناطق نوری عملاً اگر به صحنه رقابت‌ها برگردد، نقش پیشکسوت و محوری جریان اصولگرایانی را عهده‌دار خواهد بود که اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان دور ایشان جمع خواهند شد.»
صادق زیباکلام هم گفت «ای کاش که آقای ناطق نوری چهارسال پیش احساس تکلیف می‌کرد اما جلوی ضرر را از هر جا بگیریم، منفعت است.»
اما سیدرضا اکرمی روایت دیگری را از تصمیم ناطق نوری بیان کرد؛ روایتی که کاملاً با نقل‌قول محمدرضا باهنر تفاوت داشت.
روزی که باهنر از بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاست‌ورزی خبر داد، با سیدرضا اکرمی تماس گرفتیم او گفت هفته بعد اعضای هیأت رئیسه مجلس چهارم گعده‌ای با ناطق نوری خواهند داشت و او نیز در آن جلسه شرکت می‌کند و صحت ماجرا را از خود آقای ناطق جویا می‌شود.
این دیدار انجام شد و سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره خبر بازگشت آقای ناطق نوری به عرصه سیاست گفت: هیچ خبری نیست. آقای ناطق میل و علاقه‌ای برای حضور در عرصه سیاست ندارد.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: از آقای ناطق موضوع بازگشتش را به سیاست پرسیدم و او پاسخ داد «خیر این‌طور نیست، این مصیبت برای یک قافله کافی است که بیایم در سیاست حضور پیدا کنم». در مجموع فعلاً آقای ناطق تصمیمی برای نقش‌آفرینی در انتخابات ندارد.