kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷

خواندنی از ورزش ایران



*مسابقات والیبال امیدهای آسیا (زیر 23 سال) به میزبانی میانمار برگزار می‌شود. در همین راستا محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون والیبال و عضو کنفدراسیون والیبال آسیا روز سه‌شنبه راهی میانمار خواهد شد تا به عنوان عضو کمیته فنی این دوره از مسابقات در این کشور حضور داشته باشد.
*تورنمنت چهارجانبه و بین‌المللی بسکتبال در پرتغال از جمعه شب گذشته به میزبانی شهر پورتو آغاز شد که تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود به مصاف تیم اسلواکی رفت و با نتیجه ۷۹ بر ۷۴ مقابل این تیم به برتری رسید.
*مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز کره شمالی برگزار شد و کسب یک مدال برنز برای ایران قطعی شد. امین احمدیان و امیر حسین هدایی دو نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی بودند که هدایی توانست راهی مرحله نیمه‌نهایی شود اما احمدیان با شکست برابر حریفش حذف شد. مسابقه مرحله نیمه‌نهایی امروز برگزار می‌شود.
*در دومین روز از مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی آسیا۲۰۱۹، رقابت کراس کانتری بانوان برگزار شد و فرانک پرتوآذر که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کرد در پایان این مسابقه پنجم شد. پرتوآذر در صورتی صاحب سهمیه المپیک می‌شد که عنوان نخست مسابقات را به دست می‌آورد.
*یک دوچرخه‌سوار خارجی که به تازگی از بیماری سرطان رهایی یافته و تصمیم به جهانگردی گرفته بود، در سفر به شمال ایران گرفتار حادثه‌ای تلخ شده که متاسفانه باعث بستری شدنش در بیمارستان شده است. این دوچرخه سوار چهارشنبه ۲ مرداد ساعت حدود ۲۲ شب در شهر نشتارود و در نزدیکی تنکابن توسط ۷ نفر مهاجم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وسایلش نیز به سرقت می‌رود. وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، ابتدا راهی بیمارستان شهید رجایی تنکابن و پس از آن با مساعدت مسئولان استانی برای درمان بهتر به بخش VIP بیمارستان خاتم الانبیاء تهران منتقل ‌شد.در جریان این اتفاق بلافاصله پس از اینکه فرمانداری تنکابن و نیروی انتظامی در جریان ماجرا قرار می‌گیرند، در مدت زمان کوتاهی ۷ متهم این پرونده دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند و اموال مسروقه نیز کشف و تحویل مالباخته شده است.