معاون وزیر آموزش و پرورش:
مدارس غیردولتی محل کسب درآمدهای بالا نیست
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، گفت تقویت، توسعه و حمایت مدارس و مراکز غیردولتی از اهم برنامههای وزارت آموزش و پرورش است.
همدان - خبرنگار کیهان:
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، گفت تقویت، توسعه و حمایت مدارس و مراکز غیردولتی از اهم برنامههای وزارت آموزش و پرورش است.
مرضیه گرد در همایش توسعه مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان همدان افزود: این تفکر که مدارس غیردولتی را محل کسب درآمدهای بالا معرفی میکند غلط است البته ممکن است چند نفر متخلف میان مجموعه وجود داشته باشد اما مجموعا هدف جلب هر چه بیشتر مشارکتهای مردمی در امر آموزش و پرورش است. وی اظهار داشت: توسعه برخی مدارس غیردولتی و رشد نامتوازن آنها تحت عنوان مدارس خاص، خسارت جدی به فعالیتهای مردمی زده و لازم است در این خصوص تجدیدنظر شود.
وی تصریح کرد: انتظار آن است که در مدارس تحت نام تیزهوشان، دانشآموزان به معنای واقعی تیزهوش گزینش شوند و مدارس نمونهدولتی، نیز واقعا در اختیار افراد مستعد بیبضاعت قرار بگیرد. وی خاطرنشان ساخت، بحث خرید خدمات آموزشی از مدارس خوب غیردولتی به منظور پر کردن صندلیهای خالی این مدرسهها با دانشآموزان توانمند و مستعد مدارس دولتی را پیگیری میکنیم. وی افزود: همچنین بستههای حمایتی خوبی برای مدارس و مراکز غیردولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که تسهیل در صدور مجوز زمین جهت احداث اینگونه مدارس از طریق امضاء تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی از جمله آنهاست.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، گفت تقویت، توسعه و حمایت مدارس و مراکز غیردولتی از اهم برنامههای وزارت آموزش و پرورش است.
مرضیه گرد در همایش توسعه مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان همدان افزود: این تفکر که مدارس غیردولتی را محل کسب درآمدهای بالا معرفی میکند غلط است البته ممکن است چند نفر متخلف میان مجموعه وجود داشته باشد اما مجموعا هدف جلب هر چه بیشتر مشارکتهای مردمی در امر آموزش و پرورش است. وی اظهار داشت: توسعه برخی مدارس غیردولتی و رشد نامتوازن آنها تحت عنوان مدارس خاص، خسارت جدی به فعالیتهای مردمی زده و لازم است در این خصوص تجدیدنظر شود.
وی تصریح کرد: انتظار آن است که در مدارس تحت نام تیزهوشان، دانشآموزان به معنای واقعی تیزهوش گزینش شوند و مدارس نمونهدولتی، نیز واقعا در اختیار افراد مستعد بیبضاعت قرار بگیرد. وی خاطرنشان ساخت، بحث خرید خدمات آموزشی از مدارس خوب غیردولتی به منظور پر کردن صندلیهای خالی این مدرسهها با دانشآموزان توانمند و مستعد مدارس دولتی را پیگیری میکنیم. وی افزود: همچنین بستههای حمایتی خوبی برای مدارس و مراکز غیردولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که تسهیل در صدور مجوز زمین جهت احداث اینگونه مدارس از طریق امضاء تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی از جمله آنهاست.