kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
یدیعوت آحارونوت:

اسرائیل در جنگ بعدی با حزب‌الله مثل عربستان مقابل انصارالله، تنها خواهد ماند

یک روزنامه صهیونیستی، ضمن ابراز نگرانی از شرایط بغرنج ائتلاف سعودی در یمن نوشته، در صورت وقوع جنگی دیگر با حزب الله لبنان، ما هم مثل عربستان که مقابل انصارالله تنها مانده، تنها خواهیم ماند.


سرویس خارجی-

امارات خروج از جنگ یمن را رسما اعلام کرده است. این اقدام فقط باعث یأس و نا‌امیدی سعودی‌ها نشده بلکه رژیم صهیونیستی را هم نگران کرده است. امارات دومین عضو ائتلاف سعودی و مدیریت‌کننده جنگ روی زمین در یمن بود و خروج این کشور از یمن علاوه بر اعتراف به شکست، باعث آسیب پذیر‌تر شدن سعودی‌ها هم شده است. خروج امارات از یمن را شاید حتی بتوان به معنای پایان جنگ یمن هم دانست. این مسئله باعث سرخوردگی صهیونیست‌ها نیز شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در تحلیل جامعی درباره نتایج شکست تجاوز سعودی -آمریکایی به یمن، از یأس و سرخوردگی صهیونیست‌ها خبر داده و نوشته این نتایج، عجز و ناتوانی و نیز سرخوردگی شدید سعودی را آن هم پس از به وجود آمدن تزلزل در میان متجاوزان به نمایش گذاشت و این تزلزل پس از اعلام عقب‌نشینی امارات از جنگ یمن، آشکارا دیده می‌شود.
این روزنامه سپس جنبه‌های متعدد شکست را در این جنگ بازتاب داده و نوشته:« ائتلاف (سعودی) به اهداف اعلام شده از جمله گسترش حاکمیت اتباعش در سراسر یمن نرسید علاوه بر اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز موفق شدند دامنه حملات موشکی را به مواضع راهبردی و فرودگاه‌های سعودی با موشک و پهپاد‌ها گسترش دهند و آنها امارات را به حمله به شهر‌ها و تأسیساتش تهدید کردند.»
این روزنامه صهیونیستی، نتوانست نگرانی اسرائیل را از وضع کنونی جنگ در یمن منعکس نکند و با همزادپنداری با این رژیم عصر حجری نوشت: «حزب‌الله در لبنان با اهتمام زیاد، رویارویی در یمن و نتایجش را پیگیری می‌کند.» یدیعوت آحارونوت سپس نتیجه گرفت ویرانی‌هایی را که حزب‌الله به رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد چندین برابر ویرانی‌هایی است که یمنی‌ها به سعودی‌ها وارد می‌کنند، کافی است که وجود اماکن راهبردی در اهداف حزب‌الله مانند خلیج حیفا و سکو‌های گاز فلسطین‌اشغالی در دریای مدیترانه مد نظر قرار گیرد: «اسرائیل می‌تواند عبرت‌های زیادی از نمونه تجاوز سعودی به یمن بگیرد از جمله اینکه با وجود برتری راهبردی و آشکار، نمی‌توان دشمن را از هوا شکست داد و تجربه جنگ در یمن نشان داد جنگ با حزب‌الله لبنان باید کوتاه مدت باشد، زیرا نمی‌توان روی حمایت دشمنان حزب‌الله از اسرائیل، خواه در لبنان یا کشور‌های عربی میانه‌رو برای مدت زمان زیادی حساب کرد.» این روزنامه صهیونیستی در پایان نتیجه گرفت، در صورت وقوع جنگ، رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله تنها خواهد ماند همچنان‌که عربستان در برابر انصارالله در یمن تنها ماند.
خروج امارات، خواسته مردم یمن بود
از سوی دیگر، «علی القحوم» از رهبران جنبش انصار الله یمن تأکید کرد حضور نظامیان متجاوز امارات عربی متحده، خطری برای یمن بود. القحوم که با خبرگزاری آناتولی گفت‌و‌گو می‌کرد ادامه داد: «خروج نیروهای متجاوز امارات و غیر آن، خواسته تمامی مردم یمن بود.» همچنین معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه از عربستان و امارات به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان و کارشکنی در کمک به یمن انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «مارک لوکاک» در جریان نشست شورای امنیت از عربستان و امارات به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان برای پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار به منظور کمک به یمن انتقاد کرد: «کسانی که بیشترین تعهدات را داشتند تا بدین لحظه نسبت به وعده‌هایی که پیش‌تر داده بودند میزان ناچیزی را پرداخت کرده‌اند و به همین دلیل سازمان ملل تنها ۳۴ درصد از تعهدات مالی خود برای کمک به یمن را جمع‌آوری
کرده است.»