kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

افزایش مراجعه به کمیته امداد برای دریافت ودیعه مسکن

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: با وجود افزایش میزان مراجعات به کمیته امداد به علت شرایط اقتصادی که از سال گذشته شروع شده، کمک‌های مردمی نیز افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا شیران با‌ اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی که از سال گذشته شروع شده و امسال هم ادامه دارد، میزان مراجعات به کمیته امداد افزایش یافته است، اظهارداشت: اغلب این درخواست‌ها مربوط به دریافت ودیعه مسکن است‌.
شیران افزود: کمیته امداد با توجه به محدویت‌های مالی که دارد تلاش کرده است تا حتی‌المقدور به این خانواده‌ها کمک کند و بخشی از مشکلات آنها را حل کند.
وی در ارتباط با کمک‌های خیرین استان تهران نیز اظهارداشت: سال گذشته مبلغ 175 میلیارد تومان از طریق کمک‌های مردمی، صدقات، زکات و خدمات جمع‌آوری شد.
شیران با  اعلام اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان تهران 87 هزار خانوار را تحت پوشش دارد و به‌صورت میانگین ماهانه 97 هزار تومان از این منابع و 70 هزار تومان از بودجه این نهاد در سال گذشته به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر مشارکت مردم و خیرین برای حمایت از افراد بی‌بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد افزایش یافته و حتی در این شرایط اقتصادی، میزان کمک‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز داشته‌ است.
جمع‌آوری 168 میلیارد تومان فطریه
در همین حال معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: امسال توسط کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و خیریه‌های زیرمجموعه کمیته تاکنون 168 میلیارد تومان فطریه جمع‌آ‌وری و به دست محرومان رساند‌ه‌ شده است.
علیرضا عسگریان با بیان اینکه تقریبا چهارماه بررسی میزان دقیق فطریه جمع‌آوری شده در کل کشور زمان می‌برد به فارس گفت:تاکنون فطریه جمع‌آوری شده در کل کشور از 168 میلیارد تومان عبور کرده است و امیدواریم این مبلغ از 200 میلیارد تومان نیز عبور کند. امسال مردم اطمینان خوبی برای جمع‌آوری فطریه توسط کمیته امداد داشتند و پاسخ ما به این اطمینان نیز آن است که فطریه را بلافاصله بدست محرومین رساندیم.
وی در‌باره اینکه فطریه‌ها به چه میزان و چگونه به خانواده‌های مستحق پرداخت می‌شود، اظهارداشت: تمام سعی‌مان را می‌کنیم که فطریه در همان محل و منطقه‌ای که جمع‌آوری شده هزینه شود و تاکنون بیش از 90 درصد فطریه‌ها در همان محل به خانواده‌هایی داده شد که شدت فقر آنها بیشتر است و فطریه باید به دست افرادی برسد که بیشترین محرومیت را دارند.