رئیساتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی:
70 درصد لوازم ورزشی خارجی تقلبی است
رئیساتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی ۷۰ درصد لوازم ورزشی خارجی موجود در بازار را تقلبی دانست.
مرتضی حقپرست در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار لوازم ورزشی تصریح کرد: هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد لوازم ورزشی خارجی موجود در بازار تقلبی است. البته ورود پوشاک خارجی در بازار ممنوع شده است.
وی با تأکید بر اینکه برندهای خارجی در بازار، مشتریهای خود را دارد، افزود: زمانی که این برندها در بازار نباشد این مشتریان مجبورند جنسهای خود را از طرق دیگر خریداری کنند.
رئیساتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی با بیان اینکه درحال حاضر این صنف با کمبود مواد اولیه مواجه است، ادامه داد: برخی از واحدهای داخلی در زمینه تولید پوشاک در کشور فعال هستند؛ اما نکته قابل توجه آن است که پوشاک ورزشی باید دارای کیفیت و قابلیت قابل توجهی باشد که برای تحقق این مهم نیاز به واردات پارچه است که متأسفانه تأمین مواد اولیه در کشور به سختی انجام میشود.حق پرست افزود: یکی از مزیتهای برجسته صنعت یا حوزه تولید لوزام ورزشی به این امر معطوف میشود که عرصه مذکور بسیاری از رستههای تولیدی دیگر همچون نساجی، پلاستیک و را به سمت رونق هدایت میکند که البته تحقق چنین موفقیتی مستلزم افزایش رونق هر چه بیشتر در عرصه تولیدات لوازم ورزشی است.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد واحدهای صنفی در بازار وجود ندارد، گفت: امیدواریم با حمایت نهادهای ذی ربط و حصول رونق در بازار لوازم ورزشی، شاهد توفیقات اقتصادی بیشتری در این عرصه باشیم که تحقق چنین موفقیتی، قطعا بسیاری از رستههای تولیدی را منتفع خواهد کرد.
گفتنی است، با وجود جمعیت جوان و نوجوان فراوان در کشور که اکثرا علاقه مند به ورزش هستند، یکی از زمینههای تولیدی با بازار بسیار وسیع و پردرآمد و جذاب به ویژه برای قشر جوان، راهاندازی تولیدیهای اقلام ورزشی مانند پوشاک، کفش، توپ و دیگر اقلام ورزشی و حمایت از تولیدکنندگان قدیمی این عرصه برای کیفی کردن تولیدات آنهاست.
برای کشوری مثل ایران زیبنده نیست که ورزشکارانش با لوازم برند خارجی در عرصههای بینالمللی مسابقه بدهند یا لیگ هایش محتاج توپ خارجی باشند.
نکته اینکه به دلیل تحریمها، فدراسیونها با مشکل تهیه لوازم ورزشی مرغوب برای تیمهای ملی مواجه شدهاند.