معاون وزیر راه اعلام کرد
رایزنی ایران و کرهجنوبی برای انتقال فناوری قطارهای سریعالسیر فرانسوی
مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به سفر به کرهجنوبی گفت: با یکی از شرکتهای کرهای که توانایی طراحی و ساخت قطار پرسرعت را دارد مذاکراتی در رابطه با ساخت و انتقال فناوری انجام شد.
علی نورزاد با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دانش و بنیان و فناوری روز در توسعه زیرساختهای حملونقل، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تطابق زیرساختهای حملونقل کشور با فناوری روز جهانی و در دست اجرا بودن قطار سریعالسیر قم-اصفهان، جهت ساخت و توسعه قطارهای پرسرعت در کشور از شرکتهای کرهای فعال در این زمینه بازدید به عمل آمد و مذاکراتی با این شرکتها در خصوص انتقال تجربه و فناوری به ایران صورت گرفت.
وی افزود: با یکی از شرکتهای مطرح کرهای که توانایی طراحی و ساخت قطار پرسرعت با سرعت 470 کیلومتر بر ساعت را دارد مذاکراتی در رابطه با همکاری در طراحی، ساخت و انتقال فناوری قطاری مشابه به قطار KTX انجام شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطار پرسرعت KTX ساخت شرکت TGV فرانسه و از نوع قطار مفصلی و دوسر لکوموتیو است که سرعت حرکت آن در طول مسیر حدود 300 کیلومتر بر ساعت است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بر اساس سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باید به نوآوریها توجه شود و اقتصاد دانش بنیان پیشتاز باشد، بر همین اساس تلاش شده تا در طرحهای مطالعاتی با استفاده از فنآوریهای نوین در احداث زیرساختهای حمل و نقل بازنگری صورت گیرد تا پروژهها با تکنولوژیهای روز و بر اساس استاندارهای جهانی به اجرا درآیند.
وی ادامه داد: در همین راستا در توسعه خطوط ریلی ساخت راهآهن سریعالسیر مطابق با استانداردهای روز در دستور کار قرار گرفته که این امر هماکنون در دست بررسی و مطالعه نهایی برای عملیاتی کردن آن است.
وی افزود: با یکی از شرکتهای مطرح کرهای که توانایی طراحی و ساخت قطار پرسرعت با سرعت 470 کیلومتر بر ساعت را دارد مذاکراتی در رابطه با همکاری در طراحی، ساخت و انتقال فناوری قطاری مشابه به قطار KTX انجام شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطار پرسرعت KTX ساخت شرکت TGV فرانسه و از نوع قطار مفصلی و دوسر لکوموتیو است که سرعت حرکت آن در طول مسیر حدود 300 کیلومتر بر ساعت است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بر اساس سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باید به نوآوریها توجه شود و اقتصاد دانش بنیان پیشتاز باشد، بر همین اساس تلاش شده تا در طرحهای مطالعاتی با استفاده از فنآوریهای نوین در احداث زیرساختهای حمل و نقل بازنگری صورت گیرد تا پروژهها با تکنولوژیهای روز و بر اساس استاندارهای جهانی به اجرا درآیند.
وی ادامه داد: در همین راستا در توسعه خطوط ریلی ساخت راهآهن سریعالسیر مطابق با استانداردهای روز در دستور کار قرار گرفته که این امر هماکنون در دست بررسی و مطالعه نهایی برای عملیاتی کردن آن است.