kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

گرمای 50 درجه در هند

تاخیر در آغاز باران‌های فصلی در هند و گرمای بی‌سابقه در این کشور خیابان‌های دهلی‌نو را از جمعیت خالی کرده است.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، دمای هوا در هند تا 50 درجه بالا رفته است و حتی دمای هوا رکورد تاریخی 51 درجه را نیز شکست. گرما در دهلی‌نو اندکی کمتر است اما هوای دهلی‌نو زیر آفتاب سوزان خفه‌کننده شده است. ساکنان دهلی‌نو ناامیدانه برای تنفس هوای خنک زیر سایه درختان می‌روند. این در حالی است که دمای هوا به 45 درجه رسیده است و عده زیادی تصمیم گرفته‌اند که از خانه‌های‌شان خارج نشوند.
یک راننده تاکسی می‌گوید: در این گرما مسافر کمتری در خیابان است. ما به راحتی می‌بینیم که خیابان‌ها به دلیل گرما خالی هستند. ما نیز در خودروهای مان بیکار نشسته‌ایم. اگر هوا گرم‌تر شود، ما زیر درختان استراحت می‌کنیم و ساعت 5 عصر به سرکار باز می‌گردیم و تا اواخر شب کار خواهیم کرد.
با وجود چنین گرمایی، آب ارزشمندتر می‌شود. مردم برای خرید آب هجوم برده‌اند و فروشندگان خیابانی با درخواست زیاد مردم برای نوشیدنی خنک مواجه شده‌اند. نوشیدن آب برای هندی‌ها بهترین راه برای حفظ سلامتی است.
باران‌های فصلی 10 روز دیرتر از حد معمول آغاز می‌شوند و مردم بی‌صبرانه منتظر آغاز این بارش‌های سالانه هستند، اما آنها باید تا پایان هفته منتظر بمانند.