kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
لزوم ورود وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک

کشتی در دام حواشی ریز و درشت خادم: سرپرست فدراسیون برای یک نامزد خاص فعالیت می‌کند!

با روندی که سرپرست فدراسیون در پیش گرفته صدای اعتراض برخی نامزدها بلند شده تا جایی که دیروز ابتدا علیرضا حیدری کناره‌گیری‌اش از انتخابات را اعلام کرد و سپس امیررضا خادم با صدور اطلاعیه‌ای موارد عجیبی از پشت پرده اتفاقات کشتی را عنوان نمود.


سرویس ورزشی-

پس از کنار گذاشتن حمید بنی تمیم از سرپرستی فدراسیون کشتی ، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون، سکان سرپرستی کشتی را در دست گرفت. بعد از این تغییر و جابجایی پیش‌بینی می‌شد سرپرست فدراسیون با در پیش گرفتن یک رویه متعادل انتخابات را برگزار کند، ولی هر چه جلوتر رفتیم کلاف کشتی سردرگم‌تر از قبل شد!
هنوز زمان زیادی از حضور نعمتی در رأس امور فدراسیون کشتی نگذشته بود که وی مدیر روابط عمومی و سپس رئیس‌کمیته داوران را تغییر داد. بعد از این دو تغییر نوبت به برکناری رضا لایق رسید و دبیر فدراسیون هم با حکم سرپرست فدراسیون جای خود را به محمداسد مسجدی داد.
تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داد که فدراسیون کشتی از داشتن نایب‌رئیس‌نیز محروم شده زیرا علیرضا رضایی سرپرست نایب فدراسیون در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر عنوان کرد دیگر نایب‌رئیس‌نیست و فعلاً به همان سرمربیگری تیم کشتی آزاد امید بسنده می‌کند.
انتقادات از عملکرد سرپرست فدراسیون کشتی
با روندی که سرپرست فدراسیون در پیش گرفته صدای اعتراض برخی نامزدها بلند شده تا جایی که دیروز ابتدا علیرضا حیدری کناره‌گیری‌اش از انتخابات را اعلام کرد و سپس امیررضا خادم با صدور اطلاعیه‌ای موارد عجیبی از پشت پرده اتفاقات کشتی را عنوان نمود.
خادم دیروز دارنده دو مدال برنز المپیک‌های بارسلون و آتلانتا در اطلاعیه‌ای که آن را در اختیار برخی رسانه‌ها از جمله کیهان قرار داد، به مواردی درخصوص سرپرست فدراسیون کشتی‌اشاره کرد. در قسمتی از این اطلاعیه آمده بود: « نمی‌دانم باید به حال مظلومیت ورزش اول کشورم،«کشتی»گریست و یا به خاطر جایگاه والایش در نزد مردمم بر خود بالید؟! ورزشی که آنقدر وزین و پر ابهت است که حتی شاهدیم افرادی با جایگاهی در حد سخنگویی هیئت‌رئیسه مجلس هم ، به نیت ورود و بهره مندی از ظرفیت‌های خاص و منحصربفرد کشتی ، به آن ورود می‌کنند و برای تحقق این رویا حتی حاضر هستند به قیمت متوقف کردن و ایجاد مانع در مسیر حرکت ورزش کشور در آستانه المپیک، به ایجاد فشار غیرمسقیم بر وزارت ورزش و جوانان از طریق فراهم آوردن موجبات طرح استیضاح برای وزیر و سپس قرارگرفتن در نقش حامی وزیر در مجلس، به اخذ امتیاز جهت گرفتن سکان کشتی برسند...!
آیا ولع دیده شدن در رسانه‌ها در پوزیشن حامی ورزش آن هم به قیمت بازی با ورزش مدال آور کشور در المپیک؟ آن هم چند ماه مانده به المپیک؟ ورود به جریان انتخابات و رقابت اهالی کشتی و در این بین از آب گل‌آلود ماهی گرفتن؟ دغدغه رفتن به سوئیس‌، ایتالیا و دریافت ویزای شینگن طولانی مدت، درست است؟!
آقای نماینده‌ای که قرار بوده موکل مردم در مجلس باشی، با کشتی بازی سیاسی نکنید.البته حرف بسیار است، اما به حرمت همکاری چندساله در وزارت ورزش با سلطانی‌فر و عدم تمایل به بیشتر شدن فشارهایتان بر ایشان در مجلس‌، از طرح بسیاری چیزها که از بابت آنها ۵ سال در مجلس خون جگر خوردم و از امثال شما دیدم، پرهیز می‌کنم.
و باز هم اگر نبود بی‌حرمتی‌تان به نامه بسیار محترمانه؛ متقن و صریح هیئت کشتی استانها‌، بعنوان اکثریت اعضاء مجمع کشتی کشور و یا زیر سؤال بردن تلاش‌های جوان بی‌ادعا و بااخلاق کشتی کشور حمید بنی تمیم و در نهایت هم گله‌مندی و اعلام تحریم انتخابات از سوی قهرمان بزرگمان علیرضا حیدری بخاطر گله مندی‌اش از عیان شدن «دم خروس» و نقشه «مهندسی انتخابات»، باز هم سکوت می‌کردم و دم فرو می‌بستم.»
خادم: بد اخلاقی‌ها در کشتی زیاد شده است
دیروز اما امیررضا خادم در گفت‌و‌گویی با روزنامه کیهان به دو مورد دیگر نیز‌اشاره داشت. او درباره نقش سرپرست فدراسیون در انتخابات کشتی گفت: برخلاف صحبت‌های مطرح شده مبنی بر برگزاری انتخابات، اطلاع دارم که آقای نعمتی تلاش می‌کند در درجه نخست خودش به عنوان سرپرست به فعالیتش ادامه دهد، اگر هم این گونه نشد مسیر را برای ریاست یکی از نامزدهای انتخابات هموار کند. گویا نامزد مورد نظر از طریق یکی از روسای هیئت‌ها به آقای نعمتی نزدیک شده است. بی‌طرفی در رفتارهای سرپرست فدراسیون مشاهده نمی‌شود.
خادم در ادامه تصریح کرد:موضوع دیگری که این روزها بسیار شنیده می‌شود این است که روسای ورزش استان‌ها به هیئت‌های کشتی فشار می‌آورند تا به یک نامزد خاص رای دهند. این پمپاژ خبری به صورت آگاهانه از سوی یک جریان خاص علیه بنده راه افتاده است، آنها در متن خبر از من نام نمی‌برند ولی منظورشان امیررضا خادم است. خدمت افرادی که این شایعه را مطرح می‌کنند باید بگویم اولا بنده در وزارت ورزش سمتی ندارم که روسای اداره کل ورزش استان‌ها چنین کاری را انجام دهند، در ثانی روسای هیئت‌های کشتی خاک خورده این رشته ورزشی هستند و خودشان می‌توانند به‌راحتی فرد اصلح را برای ریاست فدراسیون انتخاب کنند و نیازی به انجام این کارها نیست.
 دارنده دو مدال برنز المپیک‌های بارسلون و آتلانتا در پایان تصریح کرد: اتفاقا من انتظار چنین بداخلاقی‌هایی را داشتم زیرا یقین دارم عده‌ای برای رسیدن به ریاست فدراسیون کشتی دست به هر کاری می‌زنند. شاید انتشار صحبت هایم علیه سرپرست فدراسیون نیز برایم عواقبی داشته باشد، ولی بنده باید به وظیفه خود عمل می‌کردم.
نعمتی: نمی‌مانم، سفر هم نمی‌روم
بعد از صحبت‌های خادم، دیروز با نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی نیز تماس گرفتیم که وی در گفت‌و‌گویی با کیهان اظهار داشت: تمایل ندارم پاسخ صحبت‌های خادم را بدهم ولی جهت روشن شدن اذهان به چند مورد کوتاه‌اشاره می‌کنم. باید خدمت شما عرض کنم که بنده به هیچ عنوان قصد ماندن در کشتی را ندارم. بعد از ماه مبارک رمضان انتخابات را برگزار می‌کنیم. موضوع بعدی اینکه برای انتخابات نیز جاده صاف کن کسی نمی‌شوم و تمام تلاشم این است که انتخابات را در کمال آرامش و به دور از هرگونه جانبداری از نامزد خاصی برگزار کنیم.
وی افزود: بنده تا به امروز نه با کشتی مسافرت رفتم و نه قصد انجام سفر دارم. جهت اطلاع علاقه مندان به کشتی هم عرض کنم که هیچ اقدامی هم برای گرفتن ویزای شینگن طولانی مدت انجام نداده‌ام.
نعمتی در پاسخ به این پرسش که چرا باید در همین مدت کوتاه حضور شما شاهد تغییرات در فدراسیون از جمله رفتن دبیر و رئیس‌کمیته داوران باشیم؟ عنوان داشت: من اعتقاد دارم تغییرات در فدراسیون کشتی زیاد نبوده است. آقای مسجدی از وزارت ورزش به فدراسیون آمده و تلاش می‌کند در یک فضای بی‌طرف انتخابات را برگزار کند.
نعمتی در گفت‌و‌گوی کوتاه خود با خبرنگار کیهان مدعی می‌شد که قصد انجام سفر ندارد ولی چند روز قبل در قسمت پایانی نامه لالوویچ رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی که در رسانه‌های کشورمان نیز بازتاب بسیاری داشت، آمده بود: « از آنجا که شما درخواست ملاقات با من برای بحث در مورد این شرایط را داشتید، اعلام می‌کنم که من در یک جلسه در مقر اتحادیه جهانی کشتی در تاریخ 17 ژوئن 2019 در خدمت شما خواهم بود.»
این صبحت‌های لالوویچ نشان دهنده آن است که سرپرست فدراسیون کشتی قصد دارد یا حداقل قصد داشته برای دیدار با رئیس‌اتحادیه جهانی به سوئیس سفر کند!
لزوم ورود وزارت ورزش
لزوم آن می‌رود که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اتفاقات اخیر کشتی ورود کنند. بهتر است در یک فضای دوستانه صحت ادعاهای امیررضا خادم به عنوان یکی از خاک خورده‌های ورزش مورد بررسی قرار گیرد و اگر خدایی ناکرده در حق نامزدی اجحاف صورت گرفته از آن جلوگیری کنند. مورد بعدی اینکه علاقه مندان به ورزش امیدوارند انتخابات کشتی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود تا با آمدن رئیس، ورزش اول کشورمان از باتلاق حواشی ایجاد شده رهایی یابد.