kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کدخدایی خبر داد

جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی مصوبه استانی‌شدن انتخابات مجلس پنج شنبه برگزار می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه مصوبه مربوط به اصلاح قانون انتخابات مجلس هفته گذشته در دستور کار بود که به دلیل طولانی بودن مصوبه نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم، گفت: این مصوبه در دستور بررسی است و این هفته پنج‌شنبه جلسات فوق‌العاده‌ای را برگزار خواهیم کرد.




عباسعلی کدخدایی در نشست خبری درباره مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این مصوبه مربوط به اصلاح قانون انتخابات مجلس هفته گذشته در دستور کار بود که به دلیل طولانی بودن مصوبه نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم.
به گزارش فارس، سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: قرار است جلسات فوق‌العاده‌ای به دلیل حساسیت موضوع و طولانی بودن مصوبه برگزار شود. کدخدایی بر همین اساس افزود: تلاش می‌کنیم نتیجه این بررسی‌ها را در موعد مقرر قانونی برای مجلس ارسال کنیم.
وی با اشاره به اینکه در پاسخ به سؤالی در این زمینه، با بیان اینکه ما در این رابطه وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اظهار داشت: پیش‌بینی خاصی نمی‌توانم داشته باشم که مصوبه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به این دوره می‌رسد یا خیر اما در دستور بررسی است و این هفته پنج‌شنبه جلسات فوق‌العاده‌ای را برگزار خواهیم کرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال الکترونیکی برگزار شدن انتخابات مجلس، گفت: در مورد الکترونیکی شدن انتخابات چون روندهای طولانی دارد ما باید در هر دوره از انتخابات کارهای تنگاتنگی را در حوزه کارشناسی با وزارت کشور انجام دهیم و در هر بخشی که وزارت کشور آمادگی برگزاری انتخابات را به صورت الکترونیکی داشته باشد، ما نیز آماده نظارت هستیم. کدخدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت‌های کاندیداهای انتخابات در فضای مجازی هم رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت افراد در فضای مجازی همانند فضای حقیقی در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.
وی در مورد تعداد زیاد ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس هم گفت: ما معتقدیم این وضعیت روزی پایان بپذیرد و ثبت‌نام داوطلبان در چهارچوب معقول در نظام انتخاباتی باشد و اگر وضعیت گذشته باشد ما باید وقت بیشتری را در برای بررسی صلاحیت‌ها بگذاریم ولی ما تلاش می‌کنیم که حقی از کسی ضایع نشود.