kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
وزیر ارتباطات:

بعضی‌ها اینترنت2 گیگ را به جـای 8 گیگ می‌فروشنـد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در اینترنت ثابت کسی حجم‌فروشی نمی‌کند و سرعت مطرح است گفت: بعضی‌ها اینترنت ۸ گیگ به مردم می‌فروشند اما دو گیگ بیشتر تحویل نمی‌دهند.




 محمدجواد آذری‌جهرمی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه بحث انتقال پروانه نرم‌افزار در کمیسیون فرعی مصوب شده و به کمیسیون اصلی برای تصویب نهایی آمده است افزود: Adsl یک تکنولوژی منسوخ شده و تلاش داریم شرایط را به شرایط پیشرفت در شبکه برسانیم و به چرخه درست برگردد.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چارچوب اجرای طرح دولت الکترونیک را به صورت جدی در کشور پیگیری می‌کنیم.
آذری جهرمی در کارگروه سلامت استان کرمان با محوریت نسخه‌نویسی الکترونیک، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک در کشور مهم‌ترین پشتوانه ما به لحاظ قانونی و انگیزه‌ای است که بحث دولت الکترونیک را در استان‌ها پیگیری کنیم.
وی گفت: به نظر نمی‌رسد تا پایان سال 98 به دلیل گستردگی سیستم‌های وزارت بهداشت بتوان تمام قسمت‌ها را الکترونیکی کرد اما باید با نهایت توان در این زمینه اقدام کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح نسخه الکترونیک بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات تاکید کرد و ادامه داد: باید از یک درگاه واحد امکان رصد این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیمه سلامت ایجاد شود. آذری جهرمی گفت: رقابت باید در عرصه نرم‌افزارهای ارائه خدمات باز باشد زیرا اگر این کار انحصاری شود به معنای وجود فساد و رانت است و باید جلوی آن ایستاد.
وی گفت: دولت الکترونیک باید خدمات را به شکل رقابتی به همه ارائه کند.