kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

برخورد پلیس با مصادیق روزه خواری

رئیس‌پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس به عنوان مجری قانون با مصادیق روزه خواری برخورد می‌کند، نحوه فعالیت سینماها و صنوف غذایی در ماه رمضان را اعلام کرد.



به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید از مرکز بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر سروش، اظهارداشت: این مرکز یک مرکز بازپروری نمونه در جهان است وقرار است تا 4 ماه دیگر ظرفیت آن به 5 هزار نفر برسد.
رحیمی با بیان اینکه حدود 80 درصد فعالیت کمپ سروش توسط مددجویان انجام می‌شود، افزود: نگاه ما صرفاً دید بازپروری و سم زدایی نیست بلکه نگاه به بازگشت معتادان به خانواده است.
وی درباره تدابیر پلیس برای ماه مبارک رمضان،گفت: با ورود به ماه رمضان، رعایت و حرمت این ماه از سوی مردم مورد انتظار ما است، برهمین اساس از شهروندان درخواست داریم تا کسانی که مشکل و یا بیماری دارند، تظاهر به روزه خواری در ملاء عام نکنند چراکه پلیس به عنوان مجری قانون با مصادیق روزه خواری برخورد می‌کند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ساعات فعالیت صنوف نیز اظهارداشت: واحدهای عرضه‌کننده غذا از سحر تا یک ساعت قبل از افطار اجازه فعالیت ندارند؛ همچنین سینماها نیز تا سحر می‌توانند فعال باشند و دیگر واحدهای صنفی نیز اگر قصد فعالیت تا سحر را دارند باید مجوز لازم را از پلیس اماکن اخذ کنند.
رحیمی درباره واحدهای فروش غذا نیز گفت: واحدهایی که قصد عرضه مواد غذایی در طول روز را دارند باید یکسری الزامات را رعایت کنند و از پلیس اماکن مجوز بگیرند.
وی درباره اینکه آیا ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه رمضان تغییر می‌کند یا خیر، گفت: تاکنون در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است.