kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
طی نامه‌ای مطرح شد:

انتقاد یک شرکت دانش بنیان دارویی از اقدام وزارت کار

جمعی از کارکنان شرکت دارویی آترا طی نامه جدیدی خطاب به وزیر کار نسبت به تصمیم این وزارت‌خانه برای فروش تجهیزات و زمین‌های شرکت آترا واکنش نشان دادند.




در این نامه آمده است: شرکت داروسازی آترا با سرمایه ثبتی بسیار ناچیز (600 میلیون تومان) و همچنین عدم سرمایه‌گذاری شستا در سال‌های اخیر، به گواه اسناد مالی موجود، عملکرد رو به رشدی داشته و با توجه به چابکی سازمان، به حاشیه سود متناسب با میانگین صنعت و در مقایسه با سایر شرکت‌های با سرمایه بالاتر، رسیده است.
کارکنان این شرکت دانش بنیان نوشته اند: همچنین این شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان سابقه درخشانی در زمینه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اساتید مجرب دانشگاهی داشته است و نمی‌توان این فعالیت‌ها را نادیده گرفته و آن را در زمره شرکت‌های کوچک مقیاس و کم بازده بر شمرد.
در این نامه که یک نسخه آن به کیهان ارسال شده، آمده است: منظور از ادغام شرکت‌ها، استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو شرکت در قالب یک مجموعه می‌باشد و همانطور که مستحضر می‌باشید، ادغام شرکت‌ها با رعایت مبانی اصولی می‌تواند راه حل مناسبی در جهت توسعه سازمان‌ها باشد. این در حالی است که در طرح مورد اشاره به هیچ عنوان بحث ادغام مطرح نبوده و تنها فروش تجهیزات تولیدی به شرکت شیمی دارویی داروپخش و فروش سایر تجهیزات از طریق مزایده، به نیت آزادسازی و فروش زمین به منظور اجرای پروژه‌های ساختمانی مدنظر می‌باشد.
کارکنان این شرکت دانش بنیان نوشته اند: در این رابطه با فروش زمین این شرکت امکانات، زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و دارایی‌های نامشهود از جمله مجوز تولید انواع دارو، موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، مجوز‌های ساخت و احداث سالن‌های جدید تولیدی و... از بین رفته و هدف اصلی ادغام که در بالا به آنها اشاره گردید محقق نخواهد شد.
در این نامه آمده است: مهمترین اثر فعلی این طرح توقف تولید و عدم عرضه محصولات این شرکت از ابتدای سال جاری می‌باشد. فعالیت تولیدی شرکت داروسازی آترا از ابتدای سال جاری به دلیل تصمیم هیئت مدیره محترم شستا مبنی بر عدم فعالیت، متوقف می‌باشد. با توجه به عدم فراهم بودن شرایط انتقال خطوط تولیدی این تصمیم با در نظر گرفتن وضعیت فعلی کشور و تحریم‌های اعمال شده توسط دشمنان قسم خورده، باعث کمبود محصولات تولیدی در بازار دارویی شده است که با در نظر گرفتن انحصاری بودن تولید آنها و عدم امکان واردات در شرایط فعلی در شرکت دانش بنیان آترا، تبعات بسیار ناخوشایندی برای بیماران نیازمند به همراه خواهد داشت.
در اتمام این نامه آمده است: در سال‌های گذشته، طرح ادغام شرکت داروسازی آترا با سایر شرکت‌ها در دو نوبت انجام شده است که متأسفانه به دلیل عدم بررسی‌های قبلی و با ابراز کلیه دلایل فعلی، ناموفق بوده و منابع بسیاری از محل بیت‌المال تلف شده است.