kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
دریادار خانزادی:

ایران و روسیه در آب‌های جنوب ایران رزمایش برگزار می‌کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بنا داریم سال ۹۸ یک رزمایش مشترک در ناوگان جنوب نیروی دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش روسیه برگزار کنیم.

امیر دریادار حسین خانزادی در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر اخیر خود به چین اظهار داشت: ما به دعوت فرمانده نیروی دریایی چین به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این نیرو به چین سفر کردیم و در اولین اقدام با فرمانده نیروی دریایی چین دیدار کردیم. ۶۵ کشور دنیا در این همایش شرکت کردند و برخی کشورها علاوه‌بر حضور فرمانده نیروی دریایی آن کشورها، ناوگان آنها نیز در این اجلاس حضور داشتند.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه محورهای اصلی سخنرانی بنده متوجه مشارکت تعامل و حضور و آگاهی یافتن از محیط تعامل دریایی و افزایش همکاری‌ها در جهت همکاری‌های اطلاعاتی و عملیاتی بود، خاطرنشان کرد: از دیگر مواردی که به آن‌اشاره شد، این بود که حضور نیروهای استکباری در منطقه اثرات مخربی دارد و سعی می‌کنند با مهاجم نشان دادن قدرت‌های منطقه‌ای برای کشورهای منطقه معمای امنیت ایجاد کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما امروز موافقتنامه همکاری بین نیروهای مسلح چین و ایران را داریم، گفت: این سفر در راستای این توافقتنامه اجرا شد و گسترش ظرفیت‌های فنی ‌و آموزشی یکی از مواردی است که قطعا در برنامه تعاملات ما با نیروی دریایی چین خواهد بود.
امیر خانزادی اظهار داشت: بیشتر مذاکرات ما با کشورها در حوزه‌های فنی و آموزشی و عملیاتی بود که برای مثال مذاکرات ما با کشور روسیه بیشتر در حوزه فنی و عملیاتی بود که بنا داریم در سال ۹۸ یک رزمایش مشترک در ناوگان جنوب نیروی دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش روسیه برگزار کنیم.
وی در واکنش به اظهارات نتانیاهو در‌باره برخورد با نفتکش‌های ایرانی، گفت: بخشی از جواب این سؤال سیاسی است که سیاسیون به آن پاسخ می‌دهند اما بخشی از جواب آن نیز در حوزه دفاعی و امنیتی است. دریاهای آزاد جهان متعلق به همه کشورهای دنیا است و نیروی دریایی ماموریت دارد منافع کشور را در نقاط مورد نظر جمهوری اسلامی ایران تامین کند. نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران بخشی از خاک کشورمان است و قطعا از آنها حفاظت و صیانت خواهیم کرد.