kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
ژنرال صهیونیست:

قدرت موشکی حماس زندگی در اسرائیل را فلج می‌کند

فرمانده پیشین تیپ غزه در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده حماس همچنان برای تقویت قدرت موشکی خود کار می‌کند و با این قدرت می‌تواند زندگی در اراضی‌اشغالی را کاملا فلج کند.

قدرت موشکی گروه‌های مقاومت تبدیل به بزرگ‌ترین تهدید و کابوس برای صهیونیست‌ها شده است. به این مسئله مقامات صهیونیستی بارها به روش‌های مختلف اعتراف کرده‌اند. به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» حالا در گزارشی مواضع ژنرال «اسرائیل زیو» فرمانده پیشین تیپ غزه درباره قدرت رو به رشد مقاومت در نوار غزه را گزارش کرد. طبق این گزارش زیو اعلام کرده: «18 سال از شلیک موشک‌های مقاومت در غزه به سمت «سدیروت» می‌گذرد و حماس به «ارتشی سازماندهی شده» با توانایی‌های بالا تبدیل شده که در سایه اهداف راهبردی کار می‌کند. در زمینه هجومی برای تقویت قدرت موشکی کار می‌کند، قدرتی که به آن اجازه می‌دهد زندگی در اسرائیل را فلج کند، در زمینه دفاعی نیز دنبال بازداشتن تل‌آویو از مقابله فراگیر است تا بهایی خونین ندهد.»
این ژنرال صهیونیست در ادامه گفته، «حماس به تحقق اهداف خود نزدیک می‌شود؛ آزادی عملی که در تظاهرات بازگشت اتخاذ کرده به علاوه شلیک موشک‌ها، نشان‌دهنده اعتقاد فرماندهان این جنبش به «موازنه وحشت با اسرائیل» است. اسرائیل زیو سپس تأکید کرد حماس به تهدیدی غیرقابل تحمل تبدیل شده که باید جلوی آن گرفته شود. ماه گذشته (فروردین) «یحیی السنوار» رئیس ‌دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه اعلام کرده بود این جنبش در راستای دفاع از ملت فلسطین همچنان دستش را بر روی ماشه نگه خواهد داشت. السنوار که در میان رهبران گروه‌های مدنی در نوار غزه صحبت می‌کرد، هشدار داده بود: «اگر جنگ دیگری بر نوار غزه تحمیل شود قول می‌دهم که‌ اشغالگران نه تنها باید شهرک‌های اطراف نوار غزه را تخلیه کنند بلکه باید اشدود، نقب، عسقلان و حتی تل‌آویو را تخلیه کند.»
خبر دیگر اینکه منابع فلسطینی مسئول در جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) در کرانه باختری از وجود جزئیات جدید حاکی از دخالت امارات عربی متحده در ایجاد رعب و وحشت در صفوف داخلی فلسطین و تلاش برای ایجاد شکاف در جنبش فتح خبر می‌دهند. این منابع در اظهاراتی اختصاصی به الخلیج اونلاین گفته‌اند، امارات عربی متحده نقش دیرینه خود را در عرصه داخلی فلسطین مجددا از سر گرفته است و به سختی تلاش می‌کند از طریق نفوذ و اخاذی مالی نقشی در عرصه داخلی فلسطین با ضربه زدن به موقعیت رهبران مشهور فلسطین داشته باشد.