kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
یادبود ششمین سالگرد شهادت مدافع حرم امیررضا علیزاده

فدای سر و دست در راه دوست (حدیث دشت عشق)




دهم اردیبهشت، سالروز شهادت دلاور مرد عرصه جهاد و شهادت، دلیری و مردانگی و پهلوانی از دیار کوچک جنگلی است. اولین شهید مدافع حرم امیررضا علیزاده از تبار گیلان قهرمان، که در آغازین روزهای طراوت بهار 1392 نامش را به عنوان اولین شهید مدافع حرم استان گیلان ثبت کرد. شهیدی که همچون مولایش حسین(ع) بی‌سر و بی‌دست به خاک سپرده شد. یکی از ویژگی‌های بارز این شهید مدافع حرم، همچون همه شهدا و عارفان بالله، حساسیت و سختگیری به پاک بودن مال خود و اطرافیانش و حفاظت از بیت‌المال بود. بطور مثال، همسر شهید در مصاحبه‌ای گفته بود: «با اینکه به خاطر دوری راه پنج شنبه‌ها را مرخصی داشتند، روزها دیگر را بیشتر سرکار می‌ماندند تا آن روزی که نیستند را جبران نمایند.»
در وصیتنامه شهید مدافع حرم علیزاده می‌خوانیم:
«خدایا از زمانی که خود را شناختم و با عنایت دائم خداوند باریتعالی از نفس پاک شهدا بهره‌مند شدم هر روز آرزوی شهادت کرده‌ام.‌ وضعیت جهان امروز وضع عجیب و پیچیده‌ای است تمام جهان کفر با تمام عِدّه و عُدِّه خود به جنگ با نور الهی آمده و درصدد است تا با هجمه‌ای تمام عیار این نور را خاموش نمایند. در این راستا کشتار سربازان خداوند در زمین، تجاوز و تعدی به آسایش و آرامش مسلمانان، سلب حاکمیت اسلام از بلاد مسلمانان و جایگزین نمودن شبه‌مسلمانان بر این بلاد حمایت از ظلم وستم و… از الفبای اقدامات نکبت‌بار رژیم طاغوتی و کافر است. در این حال با الهام و اراده الهی مردم دنیا به خروش آمده‌اند و یک‌یک نظام‌های وابسته به دنیای الحاد را سرنگون می‌نمایند.این رویارویی مستقیم میان حق و باطل از نشانه‌های بیداری بیش از پیش مردم دنیاست که به ‌شکلی غیرقابل باور تار و پودهای لیبرال دمکراسی غرب را از هم جدا می‌کنند.
حال وظیفه ما به عنوان عضوی ازجامعه عظیم اُمُّ القرای جهان اسلام چیست؟مسلماً اندیشیدن و انتقال اندیشه‌های ناب و گسترش کادر جهان اسلام و هدایت و تعمیق تفکرات مسلمانان و آشنایی آنان با سیره‌ حقیقی پیامبر آخرالزمان و ائمه هدی می‌تواند در این راستا موثر باشد همان‌گونه تاکنون نیز شاهد موفقیت این روند بوده و هستیم. امیدوارم که این حرکت با سرعت نور ادامه یابد و به زودی شاهد باشیم تا علم اسلام ناب محمدی بر رفیع‌ترین قله‌های جهان به اهتزاز درآید و شاهد گرایش بیش از پیش جهانیان بسوی حق و حقیقت باشند.»