کد خبر: ۱۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹

مديرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد راه‌اندازي خط‌آهن برقي تهران- مشهد تا پايان دولت يازدهم

مديرعامل شرکت راه‌آهن با بيان اين که تاکنون هيچ سرمايه‌گذاري براي مشارکت در برقي کردن ساير مسيرهاي راه‌آهن اعلام آمادگي نکرده است گفت: تا پايان کار دولت يازدهم قطار برقي تهران- مشهد با سرعت 200 کيلومتر اجرايي مي‌شود.

مديرعامل شرکت راه‌آهن با بيان اين که تاکنون هيچ سرمايه‌گذاري براي مشارکت در برقي کردن ساير مسيرهاي راه‌آهن اعلام آمادگي نکرده است گفت: تا پايان کار دولت يازدهم قطار برقي تهران- مشهد با سرعت 200 کيلومتر اجرايي مي‌شود.
محسن پورسيد آقايي در خصوص پروژه‌هاي برقي کردن خطوط راه‌آهن اظهار داشت: در حال حاضر فقط برقي کردن مسير تهران- مشهد در دستور کار راه‌آهن قرار دارد و به دنبال اين هستيم که از منابع فاينانس براي اين پروژه بهره بگيريم.
وي با بيان اين که هنوز اين پروژه شروع نشده است، گفت: اتمام پروژه بستگي به تامين منابع دارد اما پيش‌بيني مي‌کنيم که حداکثر تا اواسط سال آينده قرارداد فاينانس عملياتي شده و کار اجرايي شروع شود که از زمان شروع سه سال طول مي‌کشد که کار به اتمام برسد.
به گزارش مهر مديرعامل شرکت راه‌آهن افزود: اميدواريم تا پايان کار اين دولت، قطار تهران- مشهد برقي با سرعت 200 کيلومتر را اجرايي کنيم که تاثير زيادي بر افزايش کيفيت و سرعت خدمات‌دهي در اين مسير دارد.
پورسيد آقايي با اشاره به اجراي کنترل و سيگنالينگ (ATS) در مسير تهران- مشهد، بيان کرد: در حال حاضر بخش اول اين طرح در مسير تهران- مشهد آماده افتتاح است که قابل تنظيم بر روي سرعت‌هاي متفاوت خواهد بود.