kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
استاندار:

عده‌ای با ارائه بارنامه‌های جعلی سوخت سیستان و بلوچستان را قاچاق می‌کنند




زاهدان- خبرنگار کیهان:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قبل از بارندگی‌های اخیر 1500 روستا با تانکر آبرسانی می‌شد و ذخیره بسیاری ازسدهای استان به حداقل و حتی به صفر رسیده بود اما بارندگی‌ها باعث شد سدهای پیشین، زیردان، شکرک، خیرآباد و ماشکید پر آب شوند موهبتی سپس با انتقاد از نداشتن الگوی کشت مناسب در استان گفت: با این وضعیت کم‌آبی متاسفانه محصولات آب‌بر مانند هندوانه کشت می‌شود که به صلاح استان و کشاورزان نیست، وی میزان اعتبارات تخصیص یافته به استان برای گازرسانی به شهرهای استان را 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود 6900 میلیارد تومان برای ایجاد خطوط انتقال گاز و 1100 میلیارد تومان برای گازرسانی به شهرهاست که ظرف دو سال آینده هزینه خواهد شد.
وی آنگاه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تشکیل صفهای طولانی خودرو مقابل پمپ‌ بنزین در استان گفت: با عنایت به اختلاف فاحش قیمت مواد سوختی در کشور ما و دو کشور همسایه شرقی که به 10 تا 12 برابر می‌رسد افراد فرصت‌طلب کارت‌های سوخت خودروها را از سراسر کشور به استان منتقل و مبادرت به سوخت‌گیری می‌کنند تا به آن‌طرف مرز قاچاق شود و تا به حال 160 هزار از این کارت‌ها ابطال شده اما باز هم مشکل حل نشده و عده‌ای با ارائه بارنامه‌های جعلی سوخت استان را قاچاق می‌کنند که باید جلوی آنها گرفته شود و تلاش داریم کارت سوخت را ابطال و بر اساس کارت خودرو سوخت تحویل دهیم که باید زیرساخت‌های آن آماده شود. استاندار از شرایط نامناسب جاده‌های استان گلایه کرد و گفت در استان 264 کیلومتر بزرگراه داریم که 1/6 درصد کشوری است و 1883 کیلومتر راه اصلی که 7/3 درصد کشوری و به دلیل نامناسب بودن جاده تلفات انسانی زیاد است.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان از ورود 50 هزار دام زنده از نقاط مختلف جهان به چابهار ظرف دو هفته آینده خبر داد و افزود از مرزهای زمینی استان نیز ورود دام آغاز شده و دستور داده‌ام 20 درصد گوشت وارده در استان توزیع شود.
در این نشست مرعشی معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان را از نظر مسائل امنیتی در رتبه ششم خواند و سپس باقرکرد معاون هماهنگی امور عمرانی پیشرفت فیزیکی ره‌آهن چابهار زاهدان را 39 درصد اعلام کرد و افزود این خط آهن به طول 820 کیلومتر در 8 قطعه در دست ساخت است و چالش مهم آن اعتبارات است و روز اول قرار بود با 2 هزار میلیارد تومان ساخته شود اما چون سه سال با تاخیر افتاد در حال حاضر هزینه ساخت آن 7 هزار میلیارد تومان و هم‌اکنون به پیمانکاران جاده در استان 426 میلیارد تومان بدهکاریم.
نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم آمایش سرزمین،‌توسعه منطقه سیستان: 110 مصوبه و توسعه بلوچستان با 547 مصوبه را از مهم‌ترین مصوبه‌های پیشرفت استان خوانده و یادآور شد این مصوبه به تایید رئیس‌جمهور رسیده است.