kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹

سکوت وزارت صمت در برابر تخلف یک خودروساز!

با وجودی که هزینه دستمزد، حق جلسه، پاداش و مزایا برای اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه خودروسازی، از جمله موضوعاتی است که بر قیمت خودرو اثرگذار است، یک فرد نزدیک به مدیرعامل ایران خودرو در چهار شرکت تابعه این خودروسازی منصوب شده است.



این روزها بازار خودرو به محلی برای مانور خودروسازان و دلالان بدل شده است که دوشادوش هم در مسیر گرانی خودرو تخته گاز می‌روند. روند صعودی قیمتها در ماههای گذشته ادامه داشته و مجوز تعیین قیمت کارخانه خودروها در پنج درصد زیر حاشیه بازار هم مانع افزایش قیمتها نشده است.
دبیر انجمن قطعه سازان همگن در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با‌اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار بیش از 30 درصد حباب دارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم تولید شرکت‌های خودروساز، مردم نباید درگیر هیجانات شده و اقدام به خرید خودرو از بازار کنند.
آرش محبی نژاد با بیان اینکه هم اکنون 120 هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه ایران خودرو و سایپا قرار دارد، افزود: وقتی این خودروها راهی بازار شود به طور حتم قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا می‌کند.
انتصابهای عجیب
در این وضعیت و در حالی که این روزها عموم مردم به ویژه طبقات متوسط و ضعیف جامعه از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند، برخی از مدیران ارشد خودروسازی در سایه غفلت یا مماشات مسئولان وزارت صنعت و دستگاه‌های نظارتی سال‌ها در چندین شرکت زیرمجموعه خودروسازی عضو هیئت‌مدیره هستند.
به گزارش نود اقتصادی، یکی از این افراد ح. ن. است. طبق اسناد رسمی وی در حال حاضر در چهار شرکت زیرمجموعه ایران خودرو عضو هیئت‌مدیره است.
بر هیچ کس پوشیده نیست که هزینه دستمزد، حق جلسه، پاداش و مزایا برای اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه خودروسازی، از جمله موضوعاتی است که بر قیمت خودرو اثرگذار است.
هرچند که وزیر صنعت معتقد است که گرانی خودرو در اختیار خودروسازان نیست ولی سؤال اصلی این است که انتصاب یک نفر در چندین شرکت براساس کدام منطق مدیریتی و علمی
 است؟
چرا مردم باید هزینه حقوق و دستمزدهای چندباره اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های خودروسازی را بدهند که بخشی از سهام آن متعلق به دولت است و مدیریت آن به طور کامل تحت سیطره دولت است؟ علت انفعال وزیر صنعت درخصوص عملکرد ایران خودرو چیست؟ چرا وزیر صنعت در بدو وزارت خود قاطعانه مدیریت سایپا را تغییر می‌دهد ولی درخصوص ایران خودرو سکوت
 کرده است؟