kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
گزارش تکان‌دهنده از کمپ منافقین در آلبانی

اشپیگل: منافقین سه روز در هفته سر بریدن را تمرین می‌کنند!

یک نشریه آلمانی در گزارشی درباره وضعیت اسف‌بار گروهک تروریستی منافقین در آلبانی ضمن‌اشاره به آزارهایی که متوجه این افراد شده نوشت آمریکا با استفاده از این گروهک در تلاش برای پیشبرد سیاست‌های خود علیه ایران است.




نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی با عنوان «زندانیان شورش» به وضعیت اعضای گروهک تروریستی منافقین و حمایت دولت آمریکا از آنان پرداخت و نوشت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از سیاستی پیروی می‌کند تا دولت ایران را سرنگون کند و در این زمینه اعضای این سازمان هم‌ سیاستی هم‌راستا با آمریکا دارند. بیش از دو هزار نفر از  افراد عضو سازمان در کمپی در آلبانی به سر می‌برند. افرادی که از سازمان جدا شده‌اند از شکنجه و آزارهای روانی سخن می‌گویند.
به گزارش فارس، در ادامه، ترجمه متن این گزارش آمده است: در انتهای خیابانی طولانی در شمال غربی آلبانی زنان و مردانی عجیب خود را برای سرنگونی حکومت ایران آماده می‌کنند. یکی از افرادی که از این سازمان جدا شده‌ می‌گوید که آنها سه بار در طول هفته بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می‌کنند.
این کمپ مساحتی به اندازه ۵۰ زمین فوتبال دارد که به وسیله حصارهای بلند احاطه شده است. جدا شدگان می‌گویند که بیشتر دو هزار نفری که در کمپ به سر می‌برند، اجازه ندارند تلفن همراه داشته باشند. برخی از آنها حتی مجاز به داشتن ساعت و تقویم هم نیستند.
آمریکا تا سال ۲۰۱۲ نام این سازمان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود اما در سال‌های اخیر این سازمان حامی دولت ترامپ شده، چراکه دو طرف خواهان سرنگونی حکومت ایران هستند. این گروه به حدی در این زمینه مصر است که امیدوار است آمریکا در برنامه‌های خود علیه ایران موفق باشد.
پس از اینکه این افراد از عراق به آلبانی منتقل شدند، عده‌‌ای از این گروه جدا شدند. این افراد از شکنجه، تشکیل جلساتی که در آنها افراد مجبور می‌شوند افکار جنسی خود را اعتراف کنند و... سخن می‌گویند. اینها تحت رهبری مسعود رجوی صورت گرفته است که از سال ۲۰۰۳ هیچ‌کس او را  ندیده و مشخص نیست که آیا زنده است یا خیر.
اشپیگل با ۱۵ نفر از افرادی که این گروهک را ترک کرده‌اند، صحبت کرده است. «غلامرضا شاکری» ۵۰ ساله یکی از آنان است که ۲۷ سال با این سازمان زندگی کرده است و می‌گوید: «از خارج به نظر می‌آید که این سازمان لیبرال است، اما از داخل مشخص می‌شود که عملکرد آن بر مبنای دروغ، تقلب و ترس است.»
وی زمانی که ۲۰ ساله بود به عراق‌گریخت و با این سازمان آشنا شد. شاکری می‌گوید که اعضای سازمان از آزادی و دموکراسی برای وی گفتند و به او اطمینان داده‌اند که برایش ویزای اروپا تهیه می‌کنند. شاکری گفت: «آنها به ما دروغ گفتند تا ما را فرمانبردار خود کنند. ما تحت نظارت بودیم و ما را وادار کردند که ارتباط خود را با خانواده‌مان قطع کنیم.» این سازمان مدعی است که ارتباط اعضای خانواده، با عضو یک نهاد نظامی ممنوع است.
این عضو جدا شده از مجاهدین خلق می‌گوید که همواره از مقامات می‌پرسیده که چه زمانی می‌تواند سازمان را ترک کند. اواسط دهه ۹۰ میلادی افرادی که می‌خواستند سازمان را ترک کنند و یا پرسش‌های چالشی می‌پرسیدند، شکنجه شدند. شاکری می‌گوید که به جاسوسی متهم شده بود. وی محلی را روی دست خود نشان داده و گفت که آنها (منافقین) روی دستش سیگار خاموش کردند و به سینه‌اش ضربه زدند تا خون جاری شد و به مدت یک هفته در شرایطی بود که پاهایش سیاه شدند و هنوز هم جای آسیب روی پاهایش وجود دارد.
در نهایت هم مسعود رجوی همه افراد شکنجه دیده را فراخواند و به آنها گفت که اگر در این مورد حرفی بزنند به نیروهای امنیتی عراقی تحویل داده خواهند شد و چنین اقدامی به معنای شکنجه و مرگ بود.
وی گفت که پس از جدایی از این سازمان،‌ آنها بیش از ۶ ماه، هر ماه حدود ۳۵۰ یورو به عنوان حق‌السکوت به وی پرداخت می‌کردند.
در طول سال‌های گذشته تندروها در آمریکا از جمله دونالد رامسفلد وزیر دفاع پیشین آمریکا و دیک چنی معاون رئیس‌جمهور پیشین خواسته‌اند که از این سازمان به عنوان سلاحی علیه ایران استفاده کنند.
فهرست حامیان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به حدی طولانی است که پیش از این هرگز تا این حد مفصل نبوده است. این فهرست از سناتورها و نظامیان آمریکایی گرفته تا ترکی الفیصل رئیس‌سرویس اطلاعات پیشین عربستان را شامل می‌شود. در پارلمان اروپا هم به این گروه نام سازمان صلح برای ایران آزاد داده شده است. در پارلمان آلمان هم گروهی در همین ارتباط با نام «کمیته همبستگی آلمان برای ایران آزاد» وجود دارد و نمایندگان حزب دموکرات مسیحی، به همراه ریتا زوسموس رئیس‌پیشین پارلمان از کمپ آلبانی دیدار کرده‌اند.
سازمان منافقین برای جذب ایرانی‌ها
از تلگرام استفاده می‌کند
استیگر ویتر از کارشناسان امور رایانه می‌گوید: «گفته می‌شود که آنها با حساب‌های جعلی در توییتر و فیسبوک مشغول پروپاگاندا برای سازمان هستند. اعضا همچنین از پیام‌رسان تلگرام برای جذب ایرانی‌های بیشتر و کشاندن آنها به آلبانی استفاده می‌کنند.»
وزارت کشور آلبانی به این پرسش که چرا دولت آلبانی این افراد را در خاک خود پذیرفته، پاسخی نداده است. جواب این سؤال را در مدارک دولت آمریکا می‌توان پیدا کرد. پس از سقوط صدام، عراق دیگر برای این سازمان امن نبود و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا به همراه سازمان ملل متحد تلاش کردند تا جایی برای آنها بیابند و سرانجام آلبانی با پذیرش این افراد موافقت کرد. در مقابل آمریکا و کمیساریای آوارگان سازمان ملل موافقت کردند که ۲۰ میلیون دلار برای توسعه به آلبانی کمک کنند تا اینکه سازمان مجاهدین (منافقین) به مرور زمین‌های بیشتری را خرید و سرانجام یک کمپ ساخت.