kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
رئیس ‌سازمان لیگ فدراسیون:

۱۲ تیم هم برای لیگ‌برتر والیبال زیاد است!




 رئیس ‌سازمان لیگ فدراسیون والیبال معتقد است که حتی ۱۲ تیم هم برای حضور در لیگ‌برتر والیبال زیاد است.
منوچهر پورحسن درباره دلایل انتخاب تبریز به عنوان میزبان مرحله پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال، توضیح داد: این زمان در جلسه‌ای که پیش از آمدن من به سازمان لیگ انتخاب شده بود. طبق تصمیم گرفته شده، تبریز را به عنوان شهر بی‌طرف در صورت عدم صعود تیم شهرداری تبریز به مرحله پلی‌آف انتخاب کرده‌اند.
او افزود: در حال حاضر تبریز اولین گزینه است و اگر تیم شهرداری تبریز به مرحله پلی‌آف صعود می‌کرد باید سالن ۱۲ هزار نفری میزبان مسابقات نهایی لیگ می‌شد اما در شرایط کنونی تبریز شهر بی‌طرف است و همچنین من فکر نمی‌کنم که سالن ۱۲ هزار نفری برای مسابقات مرحله پلی‌آف آماده شود چون کف پوش آن را برداشته‌اند و زمان کافی برای آماده‌سازی وجود ندارد.
رئیس ‌سازمان لیگ فدراسیون والیبال درباره شرایط فعلی و دلایل حواشی زیاد لیگ‌برتر توضیح داد: من مدتی به دلیل عمل جراحی در والیبال نبودم و فعلاً نمی‌توانم اظهار نظر دقیقی راجع به شرایط آن انجام دهم ولی، مسلماً وقتی کاری را انجام می‌دهیم مشکلاتی در آن وجود دارد که باید برطرف شود. در حال حاضر نیز مشکلاتی در لیگ‌برتر وجود دارد اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا برطرف شود.
او در پاسخ به این سؤال که چرا تصمیم دارد تعداد تیم‌های لیگ‌برتری را کاهش دهد؟ اظهار کرد: در هیچ جای دنیا تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر فرد نیست اما در ایران ۱۳ تیم وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود یک تیم در هر هفته استراحت کند که کار درستی نیست. بهتر است تعداد تیم‌های لیگ‌برتری خود را به ۱۲ تیم کاهش دهیم تا همه تیم‌ها در یک هفته بازی کنند.
پورحسن در پاسخ به این سؤال که چرا به جای کاهش دادن تعداد تیم‌ها از ۱۳ تیم به ۱۲، تعداد آنها را به ۱۴ تیم افزایش نمی‌دهند؟ توضیح داد: از نظر من حتی ۱۲ تیم هم برای لیگ‌برتر ما زیاد است چون ظرفیت لازم را نداریم. به نظرم بهتر است در همه سطوح با ۱۰ تیم به کار خود ادامه دهیم تا کیفیت بالاتری را داشته باشیم. به نظرم باید ۱۰ تیم در لیگ دسته یک، ۱۰ تیم در لیگ دسته دو، ۱۰ تیم در سوپر لیگ و ۱۰ تیم هم در سوپر لیگ داشته باشیم تا روند خوبی را در مسابقات خود پیاده کنیم.
او در پایان و در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمی برای برگزاری یک بازی از مسابقات لیگ را در هر هفته نیز دارد؟ گفت: فعلاً نمی‌توانیم این کار را کنیم و باید هر هفته دو مسابقات را برگزار کنیم تا شرایط مورد نیاز فراهم شود. اما باید بگویم که این مسئله از گذشته بوده و همواره روزهای یکشنبه هم لیگ داشته‌ایم.