kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
بازخوانی اعترافات برخی آشوبگران فتنه هشتادوهشت-۲۳

از طریق BBC مردم را به مشارکت حداکثری تشویق کردم!




   س: از غروب 22/3/88 تا 10 شب 24/3/88 کجا بودي در چند جلسه شرکت داشتي؟
ج: از غروب 22/3/۸۸ تا پايان شب در ستاد بودم و در هيچ جلسه‌اي شرکت نداشتم و بعد از آن به‌منزل رفتم و ظهر روز شنبه به ستاد آمدم و کامپيوترها و وسايل را تحويل دادم چون معاونت را بعد از تبليغات و شمارش آراء تعطيل کردم اِلي عصر روز شنبه که بعد از تحويل وسايل به خدمات ساختمان، آقاي جواد امام داشت به ستاد به‌آفرين مي‌رفت، بنده هم همراه ايشان رفتم؛ البته عضو جلسه نبودم و جلسه هم تشکيل نشد و بعد از آن مستقيماً به منزل رفتم و روز يکشنبه به اتفاق پسرم به آرايشگاه رفتم و بعد به منزل برگشتم و ساعت 22 شب بازداشت شدم و در روز شنبه و يکشنبه به هيچ‌وجه در هيچ جلسه‌اي شرکت نداشتم. ستاد نوربخش که در خيابان وليعصر، کوچه‌ نوربخش قرار داشت و ستاد به‌آفرين، ستاد فرعي ستاد اصلي آقاي موسوي بود که در خيابان به‌آفرين بود و هر روز عصر جلسه‌ هماهنگي داخلي ستاد مهندس موسوي بود که بنده عضو آن جلسه نبودم و صرفاً تا محل جلسه ايشان را همراهي کردم و آنجا گفتند به‌دليل اينکه اعضاي جلسه نيامدند جلسه هم تشکيل نشده بود و من هم از همان­جا برگشتم و به‌منزل مراجعت کردم. (ص 814 پرونده)
س: نقش و مسئوليت شما در ستاد قيطريه چه بود؛ چند جلسه در آنجا شرکت داشتي؟
ج: من اصلاً عضو ستاد قيطريه نبودم و مسئوليت نداشتم و در هيچ جلسه‌اي در آنجا شرکت نکردم؛ الّا يک مورد که به همراه جواد امام در قبل از انتخابات رفتيم که گزارش عدم مجوز سازمان تربيت‌بدني براي اجتماع ورزشگاه آزادي را دهيم، چون آنها هم مي‌خواستند در گردهمايي ورزشگاه آزادي شرکت کنند. لذا من در ستاد قيطريه نه مسئوليتي داشتم و نه اصلاً در آنجا با کسي ارتباط داشتم؛ اِلا همان مورد که حدود 5 روز يا 7 روز قبل از انتخابات بود و به‌عنوان معاون تبليغات و اطلاع‌رساني آقاي مهندس موسوي در استان تهران آنجا حضور پيدا کردم. (ص 814 و 815)
س: شما در مصاحبه‌ 22/3/88 موسوي را پيروز مرحله‌ اول انتخابات معرفي کرديد؟ به چه دليل و استناد؟ و در ادامه گفتي اگر اتفاق خارق‌العاده‌اي رخ ندهد و مسير قانوني انتخابات مخدوش نشود، موسوي مرحله‌ اول به پيروزي مي‌رسد.
ج: اين اظهار نظر من در مقام معاون تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد استان تهران بود و جنبه‌ تبليغي و بزرگنمايي براي پيروزي کانديداي مورد نظرم بود. و اين عرف در تبليغات و فعاليت‌هاي انتخاباتي است که طرفين رقيب را به عدم رأي‌آوري و کانديداي مورد نظر خود را پيروز انتخابات قلمداد کنند و تمام اظهارنظرهايم در راستاي تشويق و حضور حداکثري بوده و در تهران هم فضا به‌شدت به‌نفع آقاي مهندس موسوي بود و اين مصاحبه در صبح براي حضور بيشتر مردم بوده است و پس از آنها مصاحبه‌اي نکردم و حتي هنگام تمديد رأي هم اظهارنظري ننمودم و صرفاً در راستاي قوانين موضوعه کشور اظهار نظر کرده‌ام. (ص 815)
س: در مصاحبه با BBC فارسي و موج سبز، القاء شبهه‌ تقلب در انتخابات را مطرح کردي؟
ج: با BBC فارسي مصاحبه‌اي نداشتم و BBC بخش بين‌الملل با من تماس گرفت و گفتم وضعيت انتخابات بسيار خوب است و اساساً درخصوص تقلب هيچ‌گونه اظهارنظري ننمودم و درخصوص موج سبز هم مصاحبه‌ بنده براي مشارکت حداکثري بوده و اگر انتقاد تندي از عملکرد دولت داشته‌ام در فضاي قبل از انتخابات بوده و بيشتر در همان فضا بوده و به هيچ‌وجه القاء شبهه‌ تقلب در انتخابات را نداشتم و در جاي‌جاي سخنانم از نظارت شوراي نگهبان و رهبري دفاع کرده‌ام و من در طول سال‌هاي سخنگويي تاکنون اساساً با هيچ رسانه خارجي مصاحبه‌اي نداشته‌ام. (ص 816 پرونده)
س: در مورخه‌ 29/5/88 در مواجهه با جواد امام هم بحث تکثير سي‌دي 90 مطرح شد، چه نقشي در توزيع و تهيه‌ آن داشتي؟
ج: بنده در معاونت تبليغات و اطلاع‌رساني هيچ‌گونه سي‌دي 90 تکثير نکرديم، يک نسخه از طريق مسئول بخش تبليغات معاونت آقاي ميثم موحد در اختيار آقاي امام و نيري قرار گرفت و آقاي نيري خودش با هزينه‌ خودش تکثير کرد که 100 عدد از ايشان، من دريافت کردم و آقاي امام هم مي‌خواست تکثير کند که از ما قيمت خواست، من هم مسئول تبليغات را به ايشان معرفي کردم و با آقاي امام درخصوص تکثير صحبت کردند و بعد از آن اينجانب اصلاً در تکثير سي‌دي 90 دخالتي نداشتم و هيچ‌گونه سي‌دي 90 الا همان 100 عدد که در اختيار دفتر بود، که در همان لحظه‌ اول 50 تا را يکي از افراد (اکبر خوش‌کوشک) در پيش آقاي نيري از من گرفت و بقيه (50تا) در اختيار مسئول دفترم بود که هرکس تکي مي‌خواست در اختيار [آن] قرار مي‌گرفت.
(ص 816 و 817)