kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

کوتاه از دهه فجر



افتتاح 43 پروژه عمرانی
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از افتتاح و بهره‌برداری 43 پروژه عمرانی و 38 واحد صنعتی همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد رشد قراردادهای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان هستیم و روند سرمایه‌گذاری بسیار خوب است. همچنین در بحث واحدهای به بهره‌برداری رسیده نیز شاهد همین روند رو به رشد در شهرک‌های صنعتی استان هستیم.
محمدیان با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام گرفته در شهرک‌های صنعتی استان نیز یادآور شد: 8 قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی تا پایان آذر ماه امسال منعقد شده است. در این زمینه میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته حدود 13 میلیون یورو است.
بهره‌برداری از 84 طرح
شهرکرد- خبرنگار کیهان: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 84 طرح عمرانی، خدماتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 290 میلیارد ریال در شهرستان شهرکرد افتتاح شدند و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در این آیین اظهار داشت: با افتتاح 84 طرح اقتصادی و خدماتی در شهرستان شهرکرد برای 146 نفر اشتغالزایی شده است.
عبدالعلی ارژنگ توضیح داد: افتتاح دهکده موج ‌آبی، کشت باغ و نهال، بهره‌برداری از جایگاه عرضه سوخت، افتتاح مخزن 4 هزار متر مکعبی و خط انتقال آب چشمه کوهرنگ به غرب از مهم‌ترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 19 طرح عمرانی خدماتی نیز با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال و اشتغالزایی 146 نفر آغاز می‌شود که کلنگ‌زنی زمین چمن مصنوعی و مرکز جامع سلامت اشکفتک و کلنگ‌زنی پروژه 46 واحدی میثاق 2 شهرکرد منظریه از جمله این طرح‌ها است.
بهره‌برداری از پروژه آب
ساری- خبرنگار کیهان: پروژه آب منطقه‌ای مازندران با سرمایه‌گذاری 730 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با توجه به پراکندگی این پروژه‌ها در 15 شهرستان استان گفت: مهم‌ترین پروژه این ایام افتتاح بخشی از شبکه سد گلورد نکا در محدوده 4 هزار هکتار است.
محمدابراهیم یخشکی افزود: از تعداد 27 پروژه 15 پروژه مربوط به پروژه‌های تأمین انتقال، 8 پروژه مربوط به مهندسی رودخانه، 4 پروژه مربوط به مباحث گردشگری پیرامونی سدها و منابع آبی استان مازندران است.
مشعل گاز 10 روستا روشن شد
* مشعل گاز 10 روستای بخش بند پی شهرستان بابل همزمان با دهه فجر روشن شد. مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعتبار گازرسانی به این روستاها را 52 میلیارد ریال اعلام کرد.
«جعفر احمدپور» گفت: با افتتاح این طرح‌ها 412 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. وی گفت: برای گازرسانی به این روستاها 70 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.
افتتاح چند طرح
تالش- خبرنگار کیهان: بخشدار مرکزی تالش در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از افتتاح چندین پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی خبر داد.
چنگیز شکوری افزود: این پروژه‌ها شامل 1423 متر مربع آسفالت‌ریزی احداث 7 پل بتونی بزرگ، خرید و تهیه 217 سطل زباله مکانیزه، تهیه و نصب 205 مورد چراغ روشنایی معابر عمومی روستاها، شن‌ریزی 24 کیلومتر از معابر روستایی و احداث 741 متر کانال بتنی در روستاها است.
افتتاح 40 پروژه
* بخشدار اسالم از افتتاح 40 پروژه در بخش اسالم با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال خبر داد.
علی درمانی گفت: 6 پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 19 میلیون تومان در روستای گتگسرخ جگیل خلیف آباد وارده سرا و 4 پروژه میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری شامل کارگاه گلیم بافی کارگاه البسه مردانه محلی کارگاه سفال‌پزی و مجتمع اقامتی و پذیرایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان و با 18 نفر اشتغالزایی از جمله پروژه‌های در این بخش است که به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: افتتاح کارگاه پالت‌سازی با سرمایه‌گذاری 11 هزار و 705 میلیون ریال و با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار تن پالت و آب‌رسانی به روستای سیاه چال و روستای غریب محله از جمله دیگر پروژه‌ها می‌باشد.
یادواره شهدا
تنکابن- خبرنگار کیهان: همزمان با دهه مبارکه فجر به همت کانون بسیج شهدای ورزشکار سپاه کربلای مازندران، یادواره شهدای ورزشکار وطن و مدافعان حرم غرب مازندران در سالن ورزشی امام رضا(ع) تنکابن برگزار شد.
این مراسم که با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد از 36 شهید ورزشکار و 10 شهید مدافع حرم تجلیل شد.
افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح تولید
خرم‌دره- خبرنگار کیهان: استاندار زنجان احداث پروژه خط تولید کنسانتره آهن شرکت مهستان فرآور اروند با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان و اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم را افتتاح کرد.
حقیقی همچنین واحد تولید و بسته‌بندی آب آشامیدنی و بسته‌بندی حبوبات شرکت (به آفرید پارسیان) به مساحت 7500 متر مربع و اعتبار 40 هزار میلیون ریال با اشتغالزایی برای 28 نفر روستای نصیرآباد خرم‌دره را افتتاح کرد.
افتتاح اورژانس اجتماعی خرم دره، مهد غنچه‌های روستای سوکهریز و باشگاه سوارکاری ستاره خرم با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال و بهره‌برداری تصفیه‌خانه خروجی گاوداری مجتمع کشت و صنعت خرم دره با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده دهه فجر بود.
افتتاح پروژه‌های دارو
* پخش دارو و واکسن دامپزشکی استان زنجان در شهرستان خرم‌دره با اعتباری بالغ بر 2/5 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
گستره توزیع و پخش این شرکت استانی بوده و برای 6 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.
پروژه پرورش گوساله پرواری با ظرفیت 200 رأسی با اعتباری بالغ بر 25000 میلیون ریال و با اشتغال‌زایی مستقیم برای 9 نفر کار خود را شروع کرد.
28 طرح توزیع برق با اعتباری بالغ بر 6207 میلیون ریال افتتاح و ده‌ها طرح دیگر نیز به بهره‌برداری رسید.
رونمایی غلات جدید
اردبیل- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل از معرفی و رونمایی از چهار رقم جدید غلات خبر داد.
حسین کربلایی خیاوی گفت: چهار رقم جدید غلات با مشارکت محققان بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان معرفی شده‌اند.
وی گفت: این ارقام شامل رقم گندم دیم آسمان، رقم جو آبی رشد بهاره، رقم جو دیم بهدان و گندم دیم دوروم ساورز می‌باشند.