kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

دولت باز هم از نمایش یک مستند عدالت‌خواه جلوگیری کرد(اخبار ادبی و هنری)

مستند برگزیده نهمین دوره جشنواره عمار به دلیل کارشکنی اداره ارشاد بندرعباس امکان اکران پیدا نکرد.

مستند «دریابست» که به ماجرای حضور کشتی‌های چینی در خلیج‌فارس و دریای عمان می‌پردازد و قرار بود با حضور عوامل و رسانه‌ها رونمایی شود، به دلیل همکاری ‌نکردن اداره ارشاد لغو شد.
محمود شهبازی کارگردان مستند «دریابست» با ‌اشاره به لغو برنامه اکران و رونمایی این مستند گفت: در ابتدا قرار بود این مستند روز شنبه در سالن سینمای «ستاره جنوب» بندرعباس اکران و رونمایی شود اما متاسفانه این برنامه توسط اداره کل ارشاد اسلامی استان لغو شد.
وی افزود: پیگیر دریافت مجوز لازم برای برگزاری این برنامه شدیم که متاسفانه این مجوز را برای ما صادر نکردند. با توجه به این شرایط، دوستان ما در سازمان اوج پیگیری‌های لازم برای اکران آن را انجام دادند تا به هر صورتی شده زمینه نمایش مستند «دریابست» فراهم شود.
این کارگردان ادامه داد: یکی از دلایل و بهانه‌های اداره کل ارشاد اسلامی بندرعباس برای لغو برنامه اکران و رونمایی مستند «دریابست» این بود به دلیل اینکه شورای بازبینی سینما باید برای این قبیل آثار مجوز نمایش صادر کند و این جریان یک فرآیند خاصی دارد، این فیلم مجوز لازم برای نمایش را ندارد. این در حالی است که قرار بود تا در این برنامه فقط عوامل فیلم و اهالی رسانه‌ها حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: مسئولان ارشاد استان به ما اعلام کردند به دلیل اینکه قرار است این مستند در سالن سینما نمایش داده شود و مجوز لازم را برای این امر ندارد، اجازه اکران آن را صادر نمی‌کنند و بالتبع هیچ کدام از سالن‌های دولتی و خصوصی استان را که زیر نظر ارشاد است هم در اختیار شما قرار نمی‌دهیم. دریابست، هدف استقبال مردم در جشنواره نهم فیلم مردمی عمار قرار گرفته بود.