kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
رئیس ‌اتحادیه فروشندگان چوب و تخته:

کشور در تولید نئوپان خودکفا شد

رئیس‌ اتحادیه فروشندگان چوب و تخته با بیان اینکه در تولید نئوپان خودکفا شده‌ایم، گفت: این محصول در بخش‌های مختلف تولیدی مانند کمد و کابینت کاربرد دارد.

اسماعیل الهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار چوب راکد است، افزود: به دلیل کاهش واردات در تأمین مواد اولیه در مضیقه هستیم و رکود بر بازار حاکم است. برخورداری از ماشین آلات روز دنیا از دیگر ضروریاتی است که با تکیه بر آن می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه صنعت چوب موجود در این مرز و بوم بهره‌مند شد.
وی تصریح کرد: استفاده از چوب از قدمت و تاریخ بسیار قابل توجهی برخوردار است و این موضوع در ارتباط با کشوری همچون ایران که به تمدن و تاریخی  کهن شهره است، مصداق پیدا می‌کند.
رئیس‌اتحادیه فروشندگان چوب و تخته، با بیان اینکه این صنعت در تلاش است که وابستگی به خارج را به حداقل برساند، ادامه داد: در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل نیاز داخل خواهان ممنوعیت صادرات ام‌دی‌اف شدیم و این وزارتخانه با آن موافقت کرد، اما هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده است.
الهیان با اشاره به اینکه در تولید نئوپان خودکفا شده‌ایم، اظهار کرد: این محصول در بخش‌های مختلف تولیدی مانند کمد و کابینت کاربرد دارد. نوسانات نرخ ارز، تأثیر مستقیمی بر قیمت کالا‌های موجود در بازار داشته و علاوه‌بر این، افزایش تعرفه گمرکی موجب اوج گیری نرخ چوب، تخته و فیبر‌های سه لایی شده است.وی با بیان اینکه چوب در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی برای تأمین مواد اولیه مواجه بوده است، گفت: بسیاری از محصولات صنایع چوب همچون مبلمان و روکش
«ام دی اف» توسط صنایع داخلی تولید می‌شوند.