kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
ظریف در بیروت:

در هر حوزه‌ای که لبنان کمک بخواهد آماده‌ همکاری هستیم

وزیر امور خارجه در بیروت گفت: در هر حوزه‌ای که لبنان کمک بخواهد آماده‌ همکاری هستیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، روز یکشنبه برای سفری ۲ روزه و دیدار با مقام‌های ارشد لبنان، وارد بیروت شد.
ظریف،عصر یکشنبه با نمایندگان گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به لبنان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و یادآوری ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر دشمنی‌های قدرت‌های بزرگ، افزود: این باعث افتخار ماست که در  این سالها، همواره در کنار ملت‌های منطقه، به ویژه ملت لبنان بوده‌ایم.
در این دیدار، نمایندگان گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان نیز ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیان نقطه نظرات خود درخصوص وضعیت لبنان و منطقه و چگونگی تقویت و گسترش روابط دو کشور پرداختند.
زیاد نَخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عصر یکشنبه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیروت دیدار و درخصوص شرایط منطقه، به ویژه مسائل فلسطین و مقاومت گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.
به گزارش مهر، اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش مهر، ظریف روز دوشنبه با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در محل کاخ بعبدا دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، روابط و همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین ایران و لبنان، آمادگی شرکتهای ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های این کشور، و نیز مسائل منطقه‌ای به ویژه موضوع سوریه و آوارگان آن کشور در لبنان مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس‌جمهور لبنان در این دیدار سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش با مقامات لبنانی با «نبیه بری» رئیس‌پارلمان لبنان دیدار و درباره گسترش مناسبات پارلمانی، روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداخت.
ظریف، در نشست خبری مشترک با «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان و در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در سالروز انقلاب اسلامی ایران که ما را به مردم خودمان متکی کرد از کشور لبنان که یک دموکراسی در این منطقه است و متکی به مردم لبنان توانسته افتخار آفریند، بازدید می‌کنم.
وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است که در کنار مردم لبنان بوده و همواره در کنار مردم لبنان خواهد بود و ما آمادگی داریم در همه حوزه‌هایی که دوستان لبنانی آمادگی برای همکاری را دارند دست همکاری را به سوی لبنان دراز کنیم. «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در این نشست خبری گفت: در دیدار با وزیر خارجه ایران دلایل عدم مشارکت لبنان در کنفرانس ورشو را توضیح داده‌ام.