تداوم اعتصاب کارکنان سیستم حمل و نقل ریلی در فرانسه
اعتصاب کارکنان سیستم حمل و نقل ریلی فرانسه با بینتیجه بودن مذاکرات با دولت ادامه یافت و مشکلات عدیدهای را برای مسافران قطارها به وجود آورد.
به گزارش تسنیم، ادامه اعتصاب کارکنان قطار فرانسه در شرایطی است که نشست نمایندگان اتحادیههای کارگری با وزیر حمل و نقل فرانسه بدون دستیابی به نتیجه مشخصی پایان یافت.
این اعتصاب به طور بیسابقه فعالیت شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه را مختل کرده است.
در دومین روز اعتصاب سراسری کارکنان قطار فرانسه برنامه بیش از نیمی از قطارهای مسافربری این کشور لغو شده و همزمان افزایش چشمگیر بدهیهای شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه موجب نگرانی دولت پاریس شده است.
پیشبینی میشود غیر از مسیرهای داخلی، شبکههای ریلی متصل به کشورهای همسایه فرانسه نیز از این اعتصاب سراسری متضرر شوند. رانندگان تاکسی پاریس نیز هشدار دادهاند که به اعتصاب گسترده سیستم حمل و نقل خواهند پیوست تا بیش از پیش وضعیت حمل و نقل در پایتخت این کشور با بحران روبهرو شود.
افزایش چشمگیر بدهیهای سیستم حمل و نقل ریلی فرانسه پارلمان این کشور را بر آن داشته است تا اصلاحات ساختاری را در این بخش پیشنهاد کند. هدف اصلی این اصلاحات افزایش رقابت بین شرکتهای فرانسوی برای ارائه خدمات بهتر ریلی عنوان شده است.
وزارت حمل و نقل فرانسه اعلام کرده است که در صورتی که این اصلاحات اجرا نشود میزان بدهیهای سیستم حمل و نقل ریلی از 54 میلیارد دلار کنونی به بیش از 108 میلیارد دلار تا سال 2025 میلادی افزایش خواهد یافت.
این اعتصاب به طور بیسابقه فعالیت شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه را مختل کرده است.
در دومین روز اعتصاب سراسری کارکنان قطار فرانسه برنامه بیش از نیمی از قطارهای مسافربری این کشور لغو شده و همزمان افزایش چشمگیر بدهیهای شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه موجب نگرانی دولت پاریس شده است.
پیشبینی میشود غیر از مسیرهای داخلی، شبکههای ریلی متصل به کشورهای همسایه فرانسه نیز از این اعتصاب سراسری متضرر شوند. رانندگان تاکسی پاریس نیز هشدار دادهاند که به اعتصاب گسترده سیستم حمل و نقل خواهند پیوست تا بیش از پیش وضعیت حمل و نقل در پایتخت این کشور با بحران روبهرو شود.
افزایش چشمگیر بدهیهای سیستم حمل و نقل ریلی فرانسه پارلمان این کشور را بر آن داشته است تا اصلاحات ساختاری را در این بخش پیشنهاد کند. هدف اصلی این اصلاحات افزایش رقابت بین شرکتهای فرانسوی برای ارائه خدمات بهتر ریلی عنوان شده است.
وزارت حمل و نقل فرانسه اعلام کرده است که در صورتی که این اصلاحات اجرا نشود میزان بدهیهای سیستم حمل و نقل ریلی از 54 میلیارد دلار کنونی به بیش از 108 میلیارد دلار تا سال 2025 میلادی افزایش خواهد یافت.