kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

به نام نامی زهرا (س) انقلاب چهل ساله شد

تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور این حقیقت و واقعیت مهم تاریخ است که نهضت ملت ایران به نام نامی حضرت زهرا سلام الله علیها شکل گرفت و به پیروزی رسید و امروز نیز به برکت الطاف ائمه اطهار به ویژه ام الائمه به چهل سالگی رسیده است و این پرچم که به نام آن حضرت و حضرات معصومین علیهم‌السلام برافراشته شده است به امید باریتعالی به دستان مبارک حضرت ولی عصر (عج) خواهد رسید.

 
  سرویس سیاسی-

امام خمینی(ره) در سخنرانی‌های متعدد خود به فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها‌اشاره کرده‌اند، از جمله حضرت روح الله در یکی از بیانات خود در این رابطه می‌فرمایند: «تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است، در فاطمه زهـرا (س) جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است. یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انـسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقـت زن، تمـام حقیقـت انـسان، او زن معمـولی نیست. او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است. بلکـه موجـود الهـی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شد است... زنی که تمام خاصه‌های انبیاء در اوست، اگر مرد بود، نبی بود؛ زنی که اگر مرد بود، به جای رسول االله بود.» (صحیفه امام، ج 7، ص 337»
امام خمینی(ره) 11 اسفند1364 نیز در دیدار گروهی از بانوان ضمن شرح فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها می‌گویند: فاطمه ـ سلام الله علیهاـ‏‎ ‎‏بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در این دنیا، بودند و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و‏‎ ‎‏جبرئیل امین می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می‌کرد و مسائلی از آینده‏‎ ‎‏نقل می‌کرد. ظاهر روایت این است که در این 75 روز مراوده ای‏‎ بوده است؛ یعنی،‏‎ ‎‏رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیراز طبقۀ اول از انبیای عظام‏ دربارۀ کسی این طور وارد شده باشد که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته‏‎ ‎‏است و مسائل را در آتیه‌ای که واقع می‌شده است، مسائل را ذکر کرده است و آنچه که به‏‎ ‎‏ذریۀ او می‌رسیده است در آتیه، ذکر کرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است،‏‎ ‎‏کاتب وحی بوده است حضرت امیر، همان طوری که کاتب وحی رسول خدا بوده است.
امام امت در ادامه تاکید کرده بودند: «آنکه من دیده ام که جبرئیل بطور مکرر در این‏‎ ‎‏75 روز وارد می‌شده و مسائل آتیه‌ای که بر ذریۀ او می‌گذشته است، آن مسائل را می‌گفته‏‎ ‎‏است و حضرت امیر هم ثبت می‌کرده است. و شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع‏‎ ‎‏به مسائلی است که در عهد ذریۀ بلند پایۀ او حضرت صاحب ـ سلام الله علیه ـ است، برای‏‎ ‎‏او ذکر کرده است که مسائل ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمی‌دانیم، ممکن است.»
آری! مشخص نیست و ما اطلاعی از آنچه جبرئیل امین به حضرت زهرا سلام الله علیها گفته است نداریم و تنها می‌دانیم در‌باره رخ دادهای آتیه بشر به فرزند والامقام رسول گرامی اسلام(ص) مسائلی ذکر شده است و شاید انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران در قرن کنونی نیز جزو آن مسائل باشد.
انقلابی که به برکت حضرت زهرا(س)
 چهل ساله شد
این انقلاب اسلامی ملت ایران به نام نامی حضرت زهرا سلام الله علیها و ائمه اطهار شکل گرفت، گسترش یافت و به پیروزی رسید و امروز علیرغم همه دشمنی‌ها به چهل سالگی خود رسیده است و تقارن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام شهادت حضرت زهرا(س) به یادآورنده این حقیقت است که این انقلاب هر چه دارد از مکتب اسلام و برکت وجودی اولیا و صلحا است.
انقلاب اسلامی ملت ایران درس گرفته از مکتب حضرت زهرا
سلام الله علیها است، رهبر معظم انقلاب 26 دی ماه 1368 در دیدار با جمع کثیری از بانوان به ویژگی‌های حضرت صدیقه طاهره (س)‌اشاره و تاکید می‌کنند: شخصیت زهرای اطهر، در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، شخصیت ممتاز و برجسته‌ای است؛ به طوری که همه‌ زنان مبارز و انقلابی و برجسته و سیاسىِ عالم می‌توانند از زندگی کوتاه و پُرمغز او درس بگیرند. زنی که در بیت انقلاب متولّد شد و تمام دوران کودکی را در آغوش پدری گذراند که در حال یک مبارزه‌ عظیم جهانىِ فراموش نشدنی بود. آن خانمی که در دوران کودکی، سختی‌های مبارزه‌ دوران مکه را چشید، به شعب ابی‌طالب برده شد، گرسنگی و سختی و رعب و انواع و اقسام شدتهای دوران مبارزه‌‌ مکه را لمس نمود و بعد هم که به مدینه هجرت کرد، همسر مردی شد که تمام زندگیش جهاد فی‌سبیل‌اللَّه بود و در تمام قریب به یازده سال زندگی مشترک فاطمه‌‌ زهرا و امیرالمؤمنین(علیهماالسّلام)، هیچ سالی، بلکه هیچ نیم سالی نگذشت که این شوهر، کمر به جهاد فی‌سبیل‌اللَّه نبسته و به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداکار، همسرىِ شایسته‌ یک مرد مجاهد و یک سرباز و سردار دایمی میدان جنگ را نکرده باشد.
معظم‌له در بخش دیگری از بیانات این روز خود تصریح می‌کنند: « پس، زندگی فاطمه‌‌ زهرا(س)، اگرچه کوتاه بود و حدود بیست سال بیشتر طول نکشید؛ اما این زندگی، از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار انقلابی و صبر انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوّت و امامت و نظام اسلامی، دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است. این، زندگی جهادی فاطمه‌‌ زهراست که بسیار عظیم و فوق‌العاده و حقیقتاً بی‌نظیر است و یقیناً در ذهن بشر - چه امروز و چه در آینده - یک نقطه‌‌ درخشان و استثنایی است.»
با توجه به این بیانات زندگی سراسر تلاش و مجاهده در راه اهداف متعالی اسلام و دفاع از نبوت، امامت و نظام اسلامی درس بزرگ حضرت زهرا سلام الله علیها به تمامی مسلمین در کلیه قرون و اعصار بوده است و نظام اسلامی نیز با تمسک به این درس‌ها به پیروزی و چهل سالگی رسیده است، مردم مسلمان ایران همچون حضرت زهرا سلام الله علیها زندگی سراسر انقلابی و مجاهده‌ای را در جهت دفاع از اسلام، ولایت و نظام اسلامی داشته و این درس را از آن حضرت به خوبی فرا گرفته و این راه را ادامه می‌دهد.
با ولادت رسول گرامی اسلام بت‌ها شکسته شدند و با به دنیا آمدن هر یک از ائمه اطهار شیطان که برای فریب بنی آدم کمر همت بسته بود ناامیدتر از قبل شد، انقلاب اسلامی ملت ایران در قرن بیستم و تداوم حرکت آن در چهل سال گذشته شیطان بزرگ آمریکا که هر روز را به امید سقوط و براندازی نظام اسلامی به شب رسانده و هر شب را صبح کرده است نیز ناامید ساخت، بی‌شک هر پیروزی که در این چهل سال نصیب ملت ایران شده است به برکت حرکت در مسیری بوده است که ائمه اطهار از جمله حضرت زهرا سلام الله علیها ترسیم کرده‌اند و ملت ایران به پیروی از آن حضرات مفتخر است.