kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

استقلال‌طلبان شرق اوکراین جلو پیشروی تانک‌ها را گرفتند

نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین پیشروی 40 تانک ارتش اوکراین را در منطقه لوگانسک متوقف کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از خبرگزاری ریانووستی، در حالی که نبرد در منطقه لوگانسک بین نیروهای طرفدار روسیه و ارتش اوکراین ادامه دارد و صدای انفجارهای متعدد همچنان به گوش می رسد نیروهای طرفدار روسیه حرکت کاروانی متشکل از 40 تانک را در نزدیکی شهر «ماکاروو» متوقف کردند. هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این نبردها نرسیده است.
مسئولان کیف از 15 آوریل (26 فروردین) یک عملیات نظامی گسترده را در جنوب شرقی اوکراین برای سرکوب استقلال‌طلبان طرفدار روسیه آغاز کرده‌اند.
وزیر کشور اوکراین نیز اعلام کرد نیروهای اوکراینی بامداد روز جمعه به ماریویل حمله کردند و در پی درگیری با نیروهای طرفدار روسیه این شهر بندری در شرق کشور را به محاصره درآوردند. ماریویل بزرگترین بندر اوکراین در حاشیه دریای آزوف است.
از سوی دیگر، در حالی که درگیری‌های خشونت‌بار در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد، «پوتین» و «پروشنکو» روسای جمهوری روسیه و اوکراین با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشتند و در این تماس تلفنی یکدیگر را به دامن زدن به تنش‌ها متهم کردند.
به گفته منابع روسی، «پروشنکو» در این تماس تلفنی رئیس‌جمهور روسیه را از برنامه خود برای برگرداندن آرامش به مناطق شرقی و جنوب اوکراین آگاه ساخته است.
این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت گرفت که روسیه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی در مورد اوکراین به شورای امنیت ارائه داده که در آن خواستار برقراری آتش‌بس بین طرفین درگیری در مناطق شرقی این کشور و اجرای نقشه ‌راه سازمان امنیت و همکاری اروپا شده است.