kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
سعیدی‌کیا اعلام کرد

اجرای محرومیت‌زدایی روستایی در چهار نقطه کشور

رئیس ‌بنیاد مستضعفان گفت: چهار نقطه کشور شامل قلعه گنج کرمان، چالدران آذربایجان غربی، بندر لنگه هرمزگان و مانه و سملقان در استان خراسان شمالی، توسط این بنیاد محرومیت‌زدایی می‌شود.




به گزارش ایرنا محمد سعیدی‌کیا در حاشیه سفر یک‌روزه خود به شهرستان مانه و سملقان در جمع خبرنگاران گفت: این اقدام در عمل به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناسایی مناطق محروم و رفع مشکلات آنان صورت می‌گیرد.
وی شعار بنیاد مستضعفان در این طرح را «با مردم برای مردم» ذکر و بیان کرد: همه امکاناتی را که برای آباد کردن این مناطق لازم است فراهم کرده و بستری آماده می‌کنیم که مردم بتوانند در آن کار، تلاش و فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: ما مردم محروم این مناطق را از طریق دادن مشاوره و تشکیل گروه‌های توسعه روستایی حمایت می‌کنیم. سعیدی‌کیا افزود: مردم در صندوق‌هایی که تشکیل می‌شود پس اندازهایی را ایجاد می‌کنند و ما هم وام‌های خردی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد تا برای خود ‌اشتغال ایجاد کنند.
رئیس‌ بنیاد مستضعفان در شهر آشخانه، مرکز مانه و سملقان گفت: در 2 سال گذشته سهم هر استان از اعتبارات ‌اشتغال روستایی این بنیاد 200 میلیارد ریال بود که امسال این رقم به 250 میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: امسال بنیاد مستضعفان 150 میلیارد ریال اعتبار تنها برای‌اشتغال روستایی شهرستان مانه و سملقان تخصیص داده که با تسهیلات 250 میلیارد ریالی که توسط بانک سینا ارائه می‌شود، رقم اعتبارات خراسان شمالی به 400 میلیارد ریال می‌رسد.
وی افزود: متقاضیان این تسهیلات باید طرح خود را به استانداری ارائه کنند تا بعد از بررسی به بانک‌ معرفی شود و در صورت وجود توجیه اقتصادی مصوب و طبق ضوابط از تسهیلات برخوردار شوند.
وی افزود: خوشبختانه شهرستان مانه وسملقان تا کنون در اجرای طرح تسهیل‌گری و‌اشتغال روستایی از دیگر استان‌ها جلو افتاده است.