kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

جعل اسناد دولتی مازندران برای فرار مالیاتی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از دستگیری جاعل اسناد دولتی و بازرگانی در مازندران خبر داد و گفت: با دستگیری فرد مذکور بیش از 100 عدد مهر جعلی از این فرد کشف و ضبط شده است.



سیدیونس حسینی‌عالمی در گفت‌وگو با فارس در ساری اظهار کرد: پیرو گزارش‌هایی از نهادهای امنیتی مبنی بر فرار مالیاتی عده‌ای از‌اشخاص و شکایت اداره امور مالیاتی این شهرستان فرد خاطی شناسایی شد.
وی با بیان اینکه دادستانی بهشهر نیز با ورود در این پرونده و با شناسایی فرد خاطی دستگاه قضایی وارد عمل شد، اظهار کرد: با دستگیری فرد مذکور بیش از 100 عدد مهر جعلی از این فرد کشف و ضبط شده است.
وی با‌اشاره به اینکه مهرهای کشف شده مربوط به سازمان‌های مختلف اداری و اجرایی بوده است، اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به تشکیل شرکت‌های صوری در شهرستان‌های مختلف و اخذ کارت‌های بازرگانی اعتراف کرده است.
وی افزود: جعل اوراق سوء پیشینه، مدارک تحصیلی و اخذ کارت‌های بازرگانی و در اختیار قرار دادن ان به افراد سودجوی اقتصادی از دیگر موارد این پرونده است.
حسینی عالمی با‌اشاره به اینکه گرفتن ارز دولتی با جعل اسناد بازرگانی از دیگر موارد اتهامی این فرد بوده است، خاطر نشان کرد: 100 شرکت در این زمینه شناسایی شدند که یکی از این شرکت‌ها، شرکتی است که در شهرستان بیرجند مرکز خراسان جنوبی تشکیل
شده بود.
وی با اعلام اینکه با جعل اسنادی که در این استان صورت گرفته، فرد خاطی کارت بازرگانی اخذ کرده و حتی واردات کالا نیز در این زمینه صورت گرفته است، گفت: با مشخص شدن موارد اتهامی و با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت کارت‌های بازرگانی ابطال شده است.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز مازندران با بیان اینکه در این زمینه فردی به نام «الف. ش» که اقدام به ورود کالا با این کارت جعلی می‌کرد، اموال وی نیز در گمرک مانده است و امکان خروج و آزادسازی آن بر حسب قوانین و مقررات گمرکی وجود نداشته است، اظهار کرد: چرا که پس از ابطال کارت‌های بازرگانی نامبرده برای خروج کالا فاقد کارت بازرگانی
بوده است.
حسینی عالمی در پایان با بیان اینکه این پرونده به لحاظ گستردگی شرکت‌هایی که جعل اسناد انجام دادند حدود دو سال در مرحله تحقیقات و بررسی قرار دارد و هنوز کیفرخواستی صادر نشده گفت: فردی که کارت بازرگانی به نام وی صادرشده یک کارگر بسیار ساده در بندر عسلویه و بوشهر است.