kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
ورزشکاران و جوانان ما پیرو مکتب امام هستند

تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب /سلطانی‌فر: در این 40 سال پیشرفت ورزش در تمام عرصه‌ها چشمگیر بوده است

وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمان‌های امام راحل عنوان داشت: در این 40 سال پیشرفت ورزش در تمام عرصه‌ها چشمگیر بوده است.




روز گذشته (دوشنبه) سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به همراه صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک، معاونین، مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانان ورزش با آرمان‌های حضرت امام(ره) تجدید میثاق کردند.
مسعود سلطانی فر در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صحن مطهر امام راحل کارنامه ورزش ایران در چهل سال گذشته را درخشان توصیف کرد و با تاکید بر این مهم که ورزشکاران و جوانان ثابت کردند که پیرو مکتب امام هستند اظهار داشت: جامعه ورزش و جوانان هر ساله میثاق بستند که با همه توانشان از آرمان‌های امام راحل در جهت توسعه کشور دفاع کنند.
وی در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صحن مطهر امام راحل اظهار داشت: جامعه ورزش کشور همانطور که در ٤٠ سال گذشته، هم در صحنه‌های دفاع از حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و هم در میادین مختلف بین‌المللی افتخارات و دستاوردهای فوق‌العاده و قابل توجهی داشته و کارنامه بسیار قابل قبول داشته؛ با عزم و اراده ویژه و با صلابت، عزت و بزرگی ایران اسلامی در سال‌های آینده را دنبال خواهد کرد.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ورزشکاران تلاش می‌کنند با کسب موفقیت‌های برتر، پیروزی در مسابقات بین‌المللی، کسب عناوین برتر، مدال‌های خوشرنگ‌تر و موفقیت در آوردگاه‌های مهم ورزشی، موجبات شور و نشاط و شعف مردم را فراهم کنند.سلطانی فر تصریح کرد؛ جامعه ورزش و جوانان به دنیا نشان خواهد داد در سایه نظام مقدس جمهوری ایران به رشد و تعالی خیلی خوبی رسیده است و دستاوردهای بسیار با ارزش و قابل توجهی در طول چهل سال گذشته در عرصه ورزش و جوانان داشتیم که در مقام مقایسه در همه عرصه‌ها از چهار - پنج برابر تا بیست- سی برابر موفقیت در گسترش فضاهای ورزشی، کسب مدال‌های جهانی و المپیکی و موفقیت تیم‌های مختلف داشتیم.
وزیر ورزش و جوانان اتفاقات مختلفی که برای اولین بار رخ داده است را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رشد ورزش ایران واقعاً چشمگیر است و ورزشکاران و جوانان ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی توانستند، بدرخشید و موجبات عزت کشور را فراهم کنند و سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرده و باعث اهتزاز پرچم مقدس کشورمان شوند.
سلطانی فر تاکید کرد: ورزشکاران و جوانان ما ثابت کردند که پیرو مکتب و ایدئولوژی امام راحل هستند و هر ساله میثاق بستند که با همه توانشان از آرمان‌های امام راحل در جهت رشد و توسعه کشور در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.
افزایش چشمگیر امکانات ورزشی
وزیر ورزش بعد از این مراسم استخر و سالن چند منظوره شهید خوارکیان حاضر شد تا این مجموعه ورزشی رسما به بهره‌برداری برسد. سلطانی‌فر در حاشیه افتتاح استخر و سالن‌های مجموعه ورزشی شهید خواریکان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب انجام شد عنوان داشت: امسال تلاش کردیم مراسم چهلمین سالگرد پیروی انقلاب نسبت به سال‌های قبل با شکوه‌تر و طولانی‌تر انجام شود تا الان نیز در نقاط مختلف کشور پروژه‌های زیادی به مناسب سالگرد انقلاب افتتاح شده است.
وی گفت: با توجه به افزایش جمعیت نیاز است که امکانات ورزشی زیادی در نقاط مختلف کشور افتتاح و به بهره‌برداری برسد خوشبختانه در شرایط فعلی هم‌گرایی خوبی بین وزارت ورزش و جوانان و تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری، نیروهای مسلح وجود دارد و ما توانسته ایم تقریباً ۹۰ درصد از نقاط شهر تهران را به امکانات ورزشی مجهز کنیم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. وزیر ورزش اظهار کرد: در حال حاضر ۸۷۰۰ فضای ورزشی در کل کشور وجود دارد و فضاهای ورزشی نسبت به زمان انقلاب کمتر از یک‌هزار تا بود در حال حاضر رشد بسیاری خوبی بعد از انقلاب داشتیم. وزیر ورزش در پایان تصریح کرد: برآورد ما از افزایش فضاهای ورزشی ۸ برابر بود که با کمک سایر دستگاه‌ها ۱۴ برابر شده است و این نشان داد که در زمینه افزایش فضاهای ورزشی نسبت به قبل از انقلاب با رشد بسیار خوبی مواجه بودیم. وزیر ورزش در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص اختلاف ورزشکاران فوتبالی با غیرفوتبالی بر سر پاداش‌ها گفت: این سؤالها را از خودشان بپرسید.