kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

ایران در کنترل بیماری‌های غیرواگیر رتبه دوم دنیا را دارد

رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: استقرار خانه‌های بهداشت و پوشش کامل بهداشتی و درمانی در 100 درصد روستاها و شهرهای زیر 20 هزار از دستاوردهای افتخار‌آمیز انقلاب اسلامی است.



زنجان- خبرنگار کیهان:

پرویز قزلباش با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی اوایل انقلاب کنترل بیماری‌های واگیردار بود؛ افزود: دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، ترافیکی و سرطان و مجموعه‌ای از اینها در عصر حاضر حدود 82 درصد از حجم بیماریها و حوادثی که منجر به مرگ و میر می‌شوند را تشکیل می‌دهد.
وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دنیا رتبه دوم و در منطقه رتبه اول را  داراست افزود: سیاست‌های اتخاذی در سالهای اخیر در حوزه سلامت،  ایران را در سطح دنیا جزو یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه و کنترل بیماری‌های غیرواگیر
مطرح کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در حال حاضر و با پیشرفت امکانات بهداشتی و سلامت؛ امید به زندگی در کشور به 76 سال رسیده و در زنجان به 80 سال رسیده و در مقایسه با اکثر کشورهای منطقه شاخص بالاتری داریم.
وی افزود: میزان مرگ و میر نوزادان و مادران باردار و کودکان زیر 5 سال قابل مقایسه با اوایل انقلاب نیست و در این حوزه نیز حرکت خوب و درست و در راستای سرمایه‌گذاری انجام گرفته است.