kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
سعید جلیلی:

«فشار ایمیلی» در سیاست خارجی و «فشار پیامکی» در سیاست داخلی موثر نیستند

نماینده رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با تشکل‌ها و فعالان فرهنگی و جهانی سبزوار گفت: باید به برخی دوستان گفت هم چنانکه در سیاست خارجی، «فشار ایمیلی» و «توئیتری» نمی‌تواند به تنهایی موثر واقع شود در داخل هم کار فرهنگی و تبیینی موثر با «فشار پیامکی» شکل نمی‌گیرد.




سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به سبزوار با تشکل‌ها و فعالان فرهنگی-جهادی این شهرستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش رجانیوز نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در این نشست گفت: امروز باید سرلوحه کارهای جریان انقلابی آن باشد که از خود بپرسد در حال حاضر مصلحت انقلاب اسلامی چه اولویتی را اقتضاء می‌کند و آیا فعالیت‌های ما با آن منطبق است؟
 جلیلی در ادامه افزود: اولویت سنجی در فعالیت‌های فرهنگی نیروهای انقلابی یک مسئله جدی است. پس از تشخیص اولویت‌ها نیز می‌بایست وسع خود را شناخت و آن را به کار گرفت؛ آنجاست که سکوت یا صحبت، حضور و یا غیبت یک عنصر انقلابی معنی دار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که در کشف اولویت‌ها و طرح دغدغه‌ها به مباحث انتزاعی اکتفاء نکنیم؛ سمینار‌ها، همایش‌ها و اردوهای فرهنگی اگر منتهی به یک عملیات تمیز فرهنگی در چهارچوب اخلاق و قانون نشود، بهره کافی نخواهد داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره برخی موضوعات و دغدغه‌های نیروهای انقلابی گفت: زمانیکه امیرمومنان(ع) حکمیت را پذیرفتند، مالک‌اشتر با اینکه پشت خیمه معاویه بود، به دستور حضرت برگشت اما فرق مالک‌ها با ‌اشعث‌ها در این بود که مالک تمام تلاشش را کرد تا باور عمومی جامعه به لزوم پذیرش حکمیت نرسد و امثال ‌اشعث با اینکه از مسئولین جبهه حضرت امیر(ع) بود، سعی کرد تا حکمیت شکل بگیرد.
جلیلی درباره کار گفتمانی تصریح داشت: کار گفتمانی یعنی تلاش برای تاثیرگذاری بر باور عمومی جامعه؛ در بسیاری از بزنگاه‌ها باور عمومی جامعه است که نتیجه را رقم می‌زند. اگر امروز جریان انقلابی نگرانی و دغدغه یک موضوع را دارد، ابتدا باید از خود بپرسد که برای رساندن باور عمومی جامعه خود به واقعیت‌ها و حقایق به اندازه کافی تلاش کرده است یا نه؟!
نظام برجام را
با رعایت 28 شرط پذیرفت
عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور یادآور شد: یک زمانی این باور به جامعه القاء شد که کلید حل مشکلات اقتصادی مذاکره با کدخداست و وقتی مذاکره به نتایج امروز خود رسید، می‌گویند هدف مذاکره اقتصادی نبود یا می‌گویند برجام تصمیم نظام بود. اما این گفته نمی‌شود که نظام برجام را با رعایت 28 شرط پذیرفت.
نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: باید به برخی دوستان گفت هم چنانکه در سیاست خارجی، «فشار ایمیلی» و «توئیتری» نمی‌تواند به تنهایی موثر واقع شود در داخل هم کار فرهنگی و تبیینی موثر با «فشار پیامکی» شکل نمی‌گیرد بلکه باید با تبیین درست و مستمر موضوعات و تحلیل صحیح از روند حرکت انقلاب، رفتار دوستان و باور عمومی جامعه را به حقایق و آنچه که صحیح است نزدیک کرد تا دشمنان نتوانند مطالب غلط را القاء کنند.