kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

تخفیف 30 تا 40 درصدی فروشگاه‌های عمده فرش غیرواقعی است

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: براساس گزارش دریافتی از اتحادیه فرش، گشت‌های مشترک تعزیرات بر مراکز فروش عمده فرش نظارت جدی می‌کند.




به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی اظهار داشت: براساس گزارش اتحادیه فرش مراکز عرضه عمده فرش یا هایپرهای فرش تا دو برابر قیمت بازار گرانفروشی می‌کنند و ما بر اساس دفاع از حقوق هموطنان تا یکی دو هفته آینده گشت‌های مشترک تعزیرات را به راه خواهیم انداخت و با گرانفروشان و متقلبان در کسب برخورد خواهد شد.رایگانی افزود: در این مراکز فروش عمده فرش، تخفیف 30 تا 40 درصدی ارائه می شود که غیرواقعی است.
 فروش غذای ۳۲۵ هزار تومانی
وی در پاسخ به اینکه آیا با رستوران‌هایی که به بهانه افزایش قیمت گوشت مواد غذایی خود را افزایش چندین برابری داشته‌اند برخورد می‌کنید؟ گفت: دیروز در یکی از خبرگزاری‌ها فهرست قیمت غذاهای یک رستوران منتشر شده بود که مورد توجه سازمان تعزیرات قرار گرفت.سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در برخی رستوران‌ها به بهانه افزایش قیمت گوشت، غذاهای گوشتی یک و نیم تا دو برابر افزایش قیمت داشته است به این ترتیب که در یک رستوران یک پرس ماهیچه گوساله به قیمت 295 هزار تومان، یک پرس دنده گوسفندی 325 هزار تومان و سالاد خیار و پیاز 47 هزار تومان به فروش رسیده بود.رایگانی اظهار داشت: ما به رستوران‌هایی که خودسرانه افزایش قیمت داشته‌اند هشدار می‌دهیم و قطعا تعزیرات با آنها برخورد خواهد کرد.به گفته وی، از ابتدای آذر تاکنون 290 پرونده در حوزه دام در شعب تعزیرات تشکیل شده که 93 درصد مربوط به قاچاق دام و هفت درصد مربوط به عرضه خارج از شبکه دام در کشور بوده است.
 انتقال دام به استان‌های مرزی
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در این روزها شاهد حرکت دام از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های مرزی هستیم که در همین خصوص پرونده‌هایی با همکاری دادستان ها، نیروی انتظامی و دامپزشکی در تعزیرات حکومت در حال رسیدگی است.رایگانی افزود: در 13 روز اخیر با توجه به تخلفات توزیع گوشت‌های وارداتی و تنظیم بازار، 379 گشت مشترک برگزار شده است که 969 مورد بازرسی انجام شد و 918 واحد صنفی تخلف داشتند، 1361 پرونده مربوط به این تخلفات در شعب سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است که ارزش هفت میلیارد ریالی دارد.
 جریمه 26 میلیارد تومانی خودروساز گران‌فروش
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران هم از جریمه یک شرکت خودروساز داخلی به دلیل گرانفروشی خبر داد و گفت: این پرونده در یکی از شعب تعزیرات پس از شکایت شاکیان بررسی و به صدور حکم جریمه 26 میلیارد تومانی منجر شد که پس از اعتراض به این حکم در شعبه تجدید نظر مجدد بررسی و این رأی قطعی شد.
 محکومیت ۵ میلیاردی یک شرکت لبنی
محمدعلی اسفنانی همچنین افزود:​ با گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان؛ پرونده تخلف گرانفروشی یک شرکت لبنی برای تصمیم‌گیری به این اداره کل ارسال و پس از ارجاع به شعبه ۵۱ بدوی تعزیرات تهران، پس از احراز تخلف، شرکت مذکور به پرداخت مبلغ ۵۱ میلیاردو ۳۵۸ میلیون ریال جزای نقدی درحق صندوق دولت و ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف مرتبه اول محکوم کرد.
 کشف سردخانه نگهداری غیرقانونی گوشت قرمز در تهران
رئیس‌پلیس امنیت عمومی پایتخت، از کشف یک سردخانه محل نگهداری غیرقانونی گوشت قرمز در غرب تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علی ذوالقدری، اظهار داشت : صبح دیروز و در پی اقدامات پلیسی، ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت، موفق به شناسایی یک سردخانه در محدوده ستارخان شدند که در بازرسی از این محل مشخص شد چندین تن گوشت قرمز که می‌بایست در سطح بازار توزیع و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شد، در این سردخانه احتکار و نگهداری شده است.وی افزود: هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی انجام شده و اقدامات لازم برای توزیع محموله چند تنی گوشت قرمز کشف شده در دستور کار قرار گرفته است.