kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
ابراهیم رزاقی:

حقوق‌های نجومی در سایه هیاهوی FATF افزایش می‌یابد

یک کارشناس اقتصادی با ابراز اینکه هزینه‌کرد دو سوم بودجه به وسیله دولت در بی‌خبری مجلس صورت می‌گیرد گفت: حقوق‌های نجومی زیر سایه هیاهوی دولت پیرامون FATF افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم رزاقی با بیان اینکه بودجه یک ابزار اقتصادی برای مشخص کردن نحوه هزینه کرد مخارج یکساله کشور است گفت: همانگونه که هر انسانی بر اساس اهداف خود از ابزارهایش استفاده می‌کند دولت‌ها نیز بر اساس مبانی، اهداف و جهان‌بینی خود بودجه را طرح‌ریزی می‌کند.
وی با بیان اینکه روح قانون اساسی توجه به عدالت اجتماعی و استقلال اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است گفت: دولت به جای اینکه در بودجه نسبت به بی توجهی به این مسئله مهم پاسخگو باشد اصرار دارد با طرح مسائلی چون FATF  و SPV این میزان بی‌توجهی‌اش  به قانون اساسی را در هیاهوها گم کند و به جای اینکه پاسخگوی بدهکاری خود نسبت به وضعیت ایجاد شده برای طبقه محروم باشد اکنون بدهکار هیاهوهای ایجاد شده است.
این استاد دانشگاه با یادآوری وظایف دولت بر اساس قانون اساسی که باید برای تأمین مسکن، خوراک و پوشاک تمام مردم برنامه داشته باشد ادامه داد:‌ اما در این رابطه دولت هیچ برنامه‌ای مشخص و عملیاتی ندارد و به جای آن در بحرانی‌ترین شرایط نیز بودجه‌ هزینه‌های جاری دولت روند افزایشی دارند و حقوق‌های نجومی در بودجه‌ هر ساله نجومی‌تر می‌شوند بنابراین در این شرایط طرح مسائلی چون FATF آدرس غلط دادن به مردم است.
رزاقی با انتقاد از تفاوت میزان حقوق در کشور بیان کرد: آیا یک مدیر حقوق و مزایایش باید بیش از 10 برابر حقوق و مزایای 60 درصد افراد جامعه باشد این میزان تفاوت بر اساس چه آئین و مکتبی درست است.
وی با تصریح بر اینکه مهمترین مسئله در سیاست‌های اقتصادی مبانی آن است و بدون مبانی هیچ سیاست اقتصادی بروز و ظهور ندارد گفت: خصوصی‌سازی بر اساس مبانی غربی اقتصاد کشور را فلج کرده است چرا که براساس نظام سرمایه‌داری حداکثر سود است و دولت بر اساس این مبنا در واگذاری‌های شرکت‌های دولتی  به هیچ چیز جز سود خود فکر نمی‌کند؛ نتیجه آن می‌شود صنایع نیشکر هفت تپه که باعث بدبختی هزاران کارگر می‌شود.
این کارشناس اقتصادی  با هشدار بر اینکه اساسی‌ترین معضل اقتصادی کشور مدیریت راحت‌طلبانه اقتصاد کشور است اضافه کرد: اکنون تنها دغدغه دولت نحوه فروش نفت و پتروشیمی که بتواند از درآمد آن استفاده کند و در این راه حتی حفظ استقلال اقتصادی کشور نیز اهمیت ندارد.
رزاقی با تصریح بر اینکه به اروپائیان و SPV‌ نیز نباید خوش‌بین بود گفت: اگر مسئولان اقتصادی کشور گمان می‌کنند اروپائیان برای اقتصاد کشور کاری خواهند کرد بر آنها واجب است که یک دوره تاریخ ایران را بخوانند تا با نقش منفی اروپا و دشمنی تاریخی‌اش با ملت ایران پی ببرند و متوجه شوند برای کشورهایی که خوی سرمایه‌داری دارند و استعمارگر هستند برای منافع خود دست به هر کاری
می‌زنند.