kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور خبر داد

ذخیره 30 هزار تن سیب برای شب عید

سازمان تعاون روستایی کشور گفت: ۳۰ هزار تن سیب از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و فارس برای تنظیم بازار شب عید در انبار‌ها ذخیره شده است.


صدرا علی‌اکبرخانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در ساری، با بیان اینکه این میزان سیب بنا به درخواست هر استان به انبار‌های سازمان تعاون روستایی استان‌ها ارسال شده و اکنون در انبار‌ها موجود است، افزود: این سیب‌ها از مجرای شبکه تعاونی کشور برای تنظیم قیمت میوه شب عید امسال توزیع می‌شود.وی گفت: کمیته راهبردی تنظیم بازار هر استان قیمت هر کیلوگرم سیب را برای عرضه در شب عید مشخص می‌کند. وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن مرکبات برای تنظیم بازار شب عید نیز از مدت‌ها قبل آغاز شده است، افزود: شرایط خرید مرکبات نیز عالی است و روزانه هزار تن مرکبات از باغداران مازندرانی خریداری و به استان‌ها ارسال می‌شود.وی افزود: ذخیره‌سازی مرکبات نیز تا پایان بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور با بیان اینکه مشکلی در حمل‌ونقل مرکبات به هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد، افزود: توزیع میوه شب عید در کشور از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
علی‌اکبرخانی ابراز امیدواری کرد با توجه به مناسب بودن حجم ذخیره‌سازی و کیفیت مناسب میوه برای انبارداری، مردم شب عید امسال دغدغه میوه را نخواهند داشت.