kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

حضور هنرمندان جبهه مقاومت در اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه(اخبار ادبی و هنری)

نخستین کنگره فرهنگ و هنر سپاه، با حضور هنرمندان داخلی و همچنین هنرمندانی از کشورهای جبهه مقاومت، برگزار می‌شود.

سردار سید قاسم قریشی معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در نشستی خبری از برگزاری کنگره فرهنگ و هنر سپاه با شعار «افتخار به گذشته،امید به آینده» از 10 تا 12 بهمن در تبریز خبر داد و گفت: این کنگره با هدف بزرگداشت چهل سالگی انقلاب، جامه عمل پوشاندن به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مقوله هنر، ایجاد و انسجام بیشتر و هم افزایی شاعران و فعالان عرصه هنر برگزار می‌شود. معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در کنگره فرهنگ و هنر میهمانان ویژه از جبهه هنری انقلاب و جبهه مقاومت خواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش شده در آثاری که انتخاب می‌شود، تعمیق بصیرت و روحیه انقلابی و ابتکار عمل مد نظر قرار بگیرد.
قریشی بیان کرد: در زمینه شعر سرایی حماسی در توصیف دستاوردهای چهل سالگی ۱۶۲ شاعر با ۲۹۲ قطعه شعر شرکت می‌کنند. در زمینه سرود‌های تک خوانی و جمع خوانی، ۷۹ نفر در تک خوانی و ۲۰ نفر در جمع خوانی به اجرا خواهند پرداخت.
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: سخنرانان، شعرا و هنرمندانی نیز از کشورهای محور مقاومت در این کنگره شرکت خواهند کرد و همزمان از مجموعه فرهنگ یاران و دستاوردهای دیگر عرصه فرهنگ و هنر نیز رونمایی خواهد شد. سردار قریشی رونمایی از شبکه و سایت فرهنگ یاران و محصولات صوتی و تصویری را از دیگر برنامه‌های کنگره فرهنگ و هنر سپاه عنوان و تصریح کرد: ۱۲ هزار نفر از پاسداران در شبکه فرهنگ یاران سپاه به منظور انجام فعالیت‌های عرصه‌ فرهنگی از قبیل نویسندگی، شعر و... سازماندهی شده‌اند. معاون هماهنگ‌کننده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: نمایش آثار فعالان فرهنگی از جبهه مقاومت، شعر خوانی، اجرای سرود و نیز آثار تجسمی به همراه رونمایی از تارنما و شبکه فرهنگ یاران سپاه، کتاب‌های صوتی و همچنین محصولات صوتی و تصویری بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این کنگره است.