kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

طنین نماهنگ فجر در چهل سالگی انقلاب(اخبار ادبی و هنری)

هنرمندان ارکستر سمفونیک صداوسیما درشبی به یادماندنی با نواختن آهنگ‌های فجرانقلاب اسلامی 40 سالگی انقلاب را بزرگ داشتند.
به گزارش خبرنگارکیهان، همزمان با فرا رسیدن جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر توسط دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در مرکز همایش‌های بین‌المللی رسانه ملی برگزارشد‌. معاون سیما دراین مراسم‌ ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برپایی نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر گفت: ساختارنماهنگ‌ ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مطرح کردن معارف و مقاصد انقلاب اسلامی دارد چرا که مردم علاقه‌مند به تولیدات فاخر و کوتاه هستند و نماهنگ می‌تواند جایگاه ویژه‌ای از این حیث درصداوسیما داشته باشد.
وی افزود: امروز پیام ما به همکاران خودمان در دفترموسیقی و سرود سازمان صداوسیما این است که ما خواهان این کالا و مطاع شما هستیم و آنتن شبکه‌های ملی و استانی کاملا نیازمند به نماهنگ هستند.
در ادمه این مراسم، از چهل اثر برتر نماهنگ با اهدای تندیس و لوح جشنواره تقدیر شد.  ازسوی دیگر دربخش ویژه نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ارغوانی و مهدی قاضی خانی تجلیل به عمل آمد.  همچنین آثار نماهنک نسیم قدر و یلدای شهدا که در رابطه با شهیدان ارغوانی و قاضی خانی ساخته شده بود از سوی داوران نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر مستحق دریافت جایزه شد که دراین مراسم با اهدای تندیس ولوح جشنواره تقدیر شدند.