kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
رئیس ‌کل گمرک ایران:

تراشه‌های هوشمند رهگیری بر روی کانتینرهای کالا نصب می‌شود

رئیس‌ کل گمرک ایران گفت: زمینه نصب تراشه‌های هوشمند رهگیری موسوم به RF ID بر روی کانتینرهای کالا فراهم شده و تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی میراشرفی در جمع خبرنگاران دربندرعباس افزود: این تراشه با رویکرد هوشمند سازی و کنترل غیرمزاحم اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: این تراشه اطلاعاتی مانند مانیفست، قبض انبار و پروانه گمرکی را ثبت می‌کند که این داده‌ها برای نیروی انتظامی نیز در دسترس خواهد بود که ضمن کاهش ترافیک در گلوگاه‌ها، سلامت فرآیند را نیز افزایش می‌دهد. میراشرفی اضافه کرد: همزمان استفاده از دستگا‌ه‌های ایکس ری موبایلی نیز با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته که تا 2ماه آینده محقق خواهد شد. رئیس ‌گمرک ایران ادامه داد: نیازمند هوشمند‌سازی فرایندها هستیم که در این میان، نصب تراشه‌های «آر آف آی دی» بر روی کانتینرها به تحقق این امر مهم کمک می‌‌کند.
میر‌اشرفی یاد آورشد: امید است تا قبل از پایان سال، تمام گمرکاتی که به ‌صورت کانتینری، کالا را تخلیه و ترخیص می‌ کنند تراشه « آر آف آی دی» را بر روی کانتینرها نصب کنیم تا علاوه‌بر اطلاعات قبض انبار و پروانه گمرکی، در بین راه نیز همکاران نیروی انتظامی بتوانند اطلاعات کانتینرها را از روی این تراشه‌ها بردارند.
وی اضافه کرد: مقرر شده با مشارکت بخش خصوصی، ایکس‌ ری موبایلی را بر در اکثر گمرکاتی که کالاهای کانتینری وجود دارد نصب کرده و بطورعملی قسمتی از این کنترل‌ها را انجام می‌دهیم که این امر نقش بسزایی در کاهش ترافیک در گلوگاه‌ها دارد و همچنین هزینه کنترل و زمان لازم را به شدت کاهش می‌‌دهد.