kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

بارش برف و باران در بسیاری مناطق کشور با ورود سامانه جدید

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز و آغاز بارش باران و برف در برخی مناطق کشور خبر داد.

بنابر اعلام این سازمان، از امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه با تشدید سامانه بارشی، گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرزرا نیز فرا خواهدگرفت. روز سه‌شنبه فعالیت این سامانه به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور توسعه می‌یابد. در روز چهارشنبه عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر خواهد بود. بر این اساس وضع هوای کشورطی امروز و دو روز آینده به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
از بعد از ظهر یکشنبه: بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب چهار محال و بختیاری و جنوب همدان.
دوشنبه: بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، شمال خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و بارش باران گاهی وزش باد شدید در استان بوشهر. همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در جنوب خوزستان.
سه شنبه: بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، قم، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان.
به سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به کار
گرفته شود.
همچنین از روز دوشنبه افزایش ارتفاع موج بین یک ونیم تا دو متر و طوفانی بودن شمال خلیج‌فارس در سواحل خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه‌سبک و تفریحی به عمل آید.