kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
پیونگ یانگ 20 پایگاه موشکی مخفی دارد

سی‌ان‌ان درست می‌گفت کره شمالی ترامپ را به بازی گرفته است

محققان آمریکایی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی می‌گویند کره شمالی ۲۰ پایگاه عملیاتی موشکی دارد که محرمانه بوده و صحبتی از آنها نشده است در حالی که این موشک‌ها قابلیت هدف قرار دادن کره‌ جنوبی، ژاپن و حتی گوآم (جزو اراضی آمریکا) در غرب اقیانوس آرام را دارد. سی‌ان‌ان یک روز پیش از این اعلام کرده بود، کره شمالی ترامپ را بازی داده است.



سرویس خارجی-

دیروز برخی منابع خبری اعلام کردند «ویکتور چا»، تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی «سی‌اس‌ای‌اس» در گزارشی نوشته: پایگاه عملیات موشکی «سینو، ری» و موشک‌های نودونگ مستقر در این مقر موشکی با فرضیه استراتژی نظامی هسته‌ای کره ‌شمالی انطباق دارد و یک سطح عملیاتی هسته‌ای یا قابلیت تهاجم اولیه متعارف را فراهم می‌کند که این مسئله کاملا محرمانه بوده و تاکنون علنی نشده بود.
به گفته این تحلیلگر، این پایگاه به موشک‌های بالستیک میان‌برد نودونگ-۱ مجهز است و نقش مهمی در تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت هدف قرار دادن کره ‌جنوبی، ژاپن و حتی گوآم در غرب اقیانوس آرام ایفا می‌کند. در گزارش مذکور حتی آمده: «انتظار می‌رفت این پایگاه عملیات موشکی از قبل اعلام شود و در هرگونه توافق اتمی هدف راستی‌آزمایی و امحاء قرار می‌گرفت».
محقق این اندیشکده تاکید کرده: «کره ‌شمالی قصد ندارد درباره چیزهای فاش نشده گفت‌وگو کند. این طور به نظر می‌رسد که آنها بازی به راه انداخته‌اند. آنها همچنان قصد دارند تا این قابلیت عملیاتی را در دست داشته باشند، حتی اگر آنها سایت‌های هسته‌ای اعلام ‌شده را تخریب کنند. به گزارش ایسنا،کشف یک مقر موشکی اعلام‌ نشده سه روز پس از آن مشخص شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت مایل به برگزاری نشست دیگری برای بررسی خلع سلاح‌ هسته‌ای با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌ شمالی در اواخر فوریه(بهمن) است. همچنین این خبر پس از گزارش سی‌ان‌ان منتشر می‌شود که اعلام کرده بود رهبر کره شمالی بسیار هوشمند است و ترامپ را به بازی گرفته است.